مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: کشور ما به افراد مستقل نیاز دارد نه بله‌قربان‌گو. نظام جمهوری اسلامی با افرادی که پای اصول و آرمان‌های خود بایستند به اهداف خود می‌رسد نه کسانی که عضو حزب باد باشند.

مسیح مهاجری

به گزارش همشهری آنلاین، مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «اجماع جهانی بر ناروا بودن مطالبه دولت آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر فعال شدن مکانیزم ماشه علیه ایران و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، یک شکست تاریخی است که زیاده‌خواهی شخص ترامپ آن را نصیب آمریکا کرده است.

زمانی که شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایش را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع می‌کرد، کشورهائی که امروز در برابر دولت آمریکا قرار دارند، در کنار آمریکا و در برابر ایران ایستاده بودند و امروز درست برعکس آن زمان، همان کشورها در کنار ایران و در برابر آمریکا ایستاده‌اند.

این، یکی از نتایج برجام است و نشان می‌دهد برخلاف افرادی که همصدا با آمریکا و رژیم صهیونیستی و سران ارتجاع عرب، می‌گویند برجام مرده است، این پیمان مهم بین‌المللی نه‌تن‌ها نمرده بلکه علیرغم تمام ضرباتی که رئیس‌جمهور آمریکا به آن زده، همچنان فعال است بطوری که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را شکست می‌دهد و حالا هم در برابر تلاش ترامپ و همدستانش برای فعال کردن مکانیسم ماشه می‌ایستد.

نکته بسیار مهم قابل تأمل که باید مورد توجه تمام مسئولین نظام جمهوری اسلامی در رده‌های مختلف قرار گیرد اینست که برای حمایت از منافع ملی و مصالح عالیه کشور، همه باید متحد باشند و اجازه ندهند اختلافات جناحی و رقابت‌هائی که بر سر تصاحب قدرت دارند، وسیله‌ای برای تضعیف مواضع نظام و کشور در برابر دشمن شود.

عده‌ای تصور می‌کنند ناکام نمودن دولت، چون به نفع خودشان است، پس باید به هر قیمتی که شده برای تضعیف دولت اقدام کرد و برای رسیدن به این هدف به هر وسیله‌ای می‌توان متوسل شد. عده‌ای نیز می‌دانند که این تصور غلط است و در مواردی که پای منافع ملی در میان است، ماجرا به تضعیف نظام و ضربه وارد شدن به مصالح کشور و ملت منجر می‌شود ولی با اینحال هدف نامشروع خود را دنبال می‌کنند و برای یک دستمال، قیصریه‌ای را به آتش می‌کشند.

بسیار عبرت‌آموز است که بعضی از دانه‌درشت‌های فعالان سیاسی کشورمان، هنگامی که در سال ۱۳۹۴ پیمان برجام امضا شد در انجام مصاحبه، نوشتن نامه به رهبری و تبریک گفتن به دولت، از همدیگر سبقت می‌گرفتند و با تعابیر مختلف از برجام تعریف و تمجید می‌کردند. بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد و آمریکا را در سال ۱۳۹۵ از برجام خارج کرد، همان حضرات باز هم شروع به اظهارنظر کردند و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان از برجام بد گفتند و تا جائی پیش رفتند که آن را به یک جنازه تشبیه کردند که از اول هم مرده به دنیا آمده بود!

حالا که برجام آمریکا را در شورای امنیت در ماجرای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شکست داد و این روزها که حتی اروپا هم در تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران در برابر دولت آمریکا ایستاده، سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند بگویند ما اشتباه کرده بودیم و درباره برجام قضاوت غلطی داشتیم. اینان کسانی هستند که به فرموده حضرت علی علیه‌السلام «اَتْباعُ کُلِّ ناعِقٍ یَمیلونَ مَعَ کُلِّ ریحٍ...» هستند و به دنبال هر صدائی می‌روند و با هر بادی به همان طرف که میل باد است حرکت می‌کنند و فقط برای خوشایند این و آن سخن می‌گویند.

کشور ما به افراد مستقل نیاز دارد نه بله‌قربان‌گو. نظام جمهوری اسلامی با افرادی که پای اصول و آرمان‌های خود بایستند به اهداف خود می‌رسد نه کسانی که عضو حزب باد باشند. دیدیم که برجام برخلاف نظر اعضاء حزب باد، همچنان زنده است و پشت دیوی همچون آمریکا را به خاک می‌مالد. این موجود زنده را قربانی جنگ قدرت خود نکنید.»

کد خبر 542882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک جانباز IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 1
    آقا مسیح. در اینکه همه با هم باشیم بهتر است و باید هم باشیم اما شما مطمئن هستید سی روز دیگر اروپا ماشه را اجرا نمیکند؟ ما میگوییم چرا چنین قانون یکطرفه ای را بر علیه کشور بدست غرب داده اند. مثل این میماند که شما مبلغی پول به فردی بمدت معلوم میدهید و چکی دریافت و قرار میگذارید تا روز موعود اگر صاحب چک حسابش را مسدود کرد شما هیچگونه اعتراضی نخواهید داشت و طلب شما دیگر وصول نخواهد شد ماده ماشه هم در برجام به همین شکل است آیا شما چنین معامله ای را انجام میدهید
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 0
    آقای مهاجری زود قضاوت نکن نتیجه راببین آزموده را آزمودن خطاست