غریب‌آبادی گفت: ضروری است سفر مدیرکل آژانس به تهران، موجب اعاده اعتماد ایران شود.

رافائل گروسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و ‌نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با توجه به سفر پیش روی مدیرکل آژانس به تهران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همانگونه که قبلا اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی گفت که اعتماد ایران به آژانس در ماه های اخیر صدمه دیده است. ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود. این سفر، ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و به خواست آمریکا هم نیست بلکه در چارچوب دعوت طرف ایرانی انجام می‌پذیرد. 

سفیر ایران تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای‌گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می‌تواند رفع شده و همکاری‌ها تداوم یابد.

کد خبر 542855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    11 0
    گروسی به درخواست دول اروپایی برجام میاد ایران تا در مورد دو سایتی که ایران اجازه دسترسی نداده گفت و گو کنه و این سفر باید مهم تلقی بشه.
  • خداکرم AE ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    اینهاهمه دست نشاندگان امریکاهستند
  • خداکرم AE ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    اینهاهمه دست نشاندگان امریکاهستند
  • Omid IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    می خواد بیاد جاسوسی هیچ اروپایی وآمریکایی به ایران نیامده مگر دزدی یا جاسوسی...