یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فروش ۹۹۶ میلیون تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴ هزار و ۳۷۶ جلد کتاب به فروش رفته است.

تابستانه كتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبیدالله رستمی با اشاره به اینکه طرح تابستانه کتاب از ۱۸ تا ۳۰ مرداد برگزار شد، اظهار کرد: کردستان جزو ۱۰ استان پرفروش از نظر تعداد کتاب‌های فروخته شده در این طرح است.

کردستان هفتمین استان از نظر مبلغ فروش کتاب در این طرح است و در این طرح  ۱۴ هزار و ۳۷۶ جلد کتاب به ارزش ۹۹۶ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان در استان  طی ۱۰ روز به فروش رفت.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

در این طرح‌های فصلی کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت دارند به خریداران بفروشند سپس موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروشی‌ها پرداخت خواهد کرد.

۴۴ کتابفروشی استان به مدت ۱۰روز در این طرح شرکت کردند، در این طرح به ازای هر نفر با ارائه کدملی تا سقف ۱۵۰ هزار تومان کتاب‌ با تخفیف ۲۰درصد به متقاضیان عرضه شد.

طرح تابستانه کتاب از سوی موسسه خانه کتاب به عنوان مجری، برای حمایت از کتابفروشان و چرخه نشر تا ۲۰درصد تخفیف برای مخاطبان در نظر گرفته بود.

کد خبر 542800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha