تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۳ میلیون و ۲۷۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۸۰۵ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 1 شهریور 99

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

سیما لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: از ۳۱ مرداد تا اول شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ رسیده است.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۳۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام این‌که همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت هشدار یا قرمز کرونا هستند، افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدارند.

  • افزایش شمار کرونا در عراق | تعداد مبتلایان از ۲۰۰ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت عراق از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، وزارت بهداشت عراق در بیانیه خود اعلام کرد: ۳ هزار و ۹۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید که با احتساب آنها شمار کل مبتلایان به ۲۰۱ هزار و ۵۰ مورد رسید.

این بیانیه افزود: ۷۰ مورد مرگ و میر جدید نیز به ثبت رسید که با احتساب آنها شمار کل قربانیان کرونا در عراق به ۶ هزار و ۳۵۳ نفر رسید. براساس این بیانیه، وزارت بهداشت عراق تا ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۴۵۹ آزمایش کرونا در آزمایشگاه‌ها انجام داده است. این بیانیه همچنین از افزایش مجموع موارد بهبود مبتلایان به ۱۴۳ هزار و ۳۹۳ مورد خبر داد که ۷۱.۳ درصد بهبودی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 542668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha