ریشه‌کن شدن معضل سگ‌های ولگرد در قوچان نیازمند همکاری مردم است. بسیاری از سگ‌ها از سمت روستاها به سمت شهر می‌آیند که باید در این زمینه برخورد جدی انجام شود.

سگ‌های ولگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر قوچان با اشاره به این موضوع که سگ‌های ولگرد یک معضل جدی در این شهرستان است، گفت: این اتفاق شاید به طور کلی رفع و ریشه کن نشود، اما بازهم نیازمند همکاری و مشارکت مردم است. باتوجه به این‌که اطراف قوچان در احاطه روستاها بوده و فاصله کمی با مرکزیت شهر دارند بسیاری از سگ‌ها از سمت همین روستاها به شهر هدایت می‌شوند که بیشتر در فصل پاییز و زمستان برای تغذیه افزایش پیدا می‌کنند.

علی زیرک یادآور شد: متأسفانه یک فرهنگ غلط جا افتاده و این است که خیلی از روستاییان سگ‌های بلااستفاده خود را در شهر رها می‌کنند و تاکنون هم با کمک راهنمایی ‌و رانندگی چندین مورد توقیف این وسایل نقلیه انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان با تأکید بر این‌که مردم در صورت مشاهده چنین اتفاقاتی بلافاصله موضوع را اطلاع دهند تا با خاطیان برخورد شود، تصریح کرد: شهرداری براساس وظیفه ذاتی مسئله سگ‌های ولگرد را از طریق پیمانکار مربوطه پیگیری می‌کند. اینگونه نیست که پیمانکار به هر طریقی فعالیت کند بلکه نظارت جدی بر فعالیت‌های وی توسط معاونت خدمات شهری شهرداری قوچان انجام می‌شود و این مسئله همچنان ادامه خواهد داشت.

زیرک اظهار کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر قوچان رضایت چندانی نسبت به مسئله جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نداشته و فعالیت پیمانکار باید افزایش پیدا کند. موارد زیادی توسط شهروندان اطلاع داده شده و بلافاصله برای رسیدگی نیروهای خدمات شهری یا پیمانکار اعزام شدند اما گاهی ممکن است همزمان در چند نقطه این معضل دیده شود.

کد خبر 542351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha