جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

اهالی شهر بیت‌لحم در فلسطین به نشانه سپاس و تقدیر از نقاش نامدار و گمنام انگلیسی، عکس‌هایی را که از نقاشی‌های دیواری بنکسی گرفته‌اند در میدان المهد این شهر به تماشا گذاشتند.

تقدير از بنكسي در كرانه باختري فلسطين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این عکس‌ها را عکاسان فلسطینی از نقاشی‌هایی گرفته‌اند که بنکسی برای همدردی با مردم مظلوم کرانه باختری روی دیوارهای این منطقه و دیگر نقاط دنیا کشیده است. هنرمندان ساکن غزه همچنین عبارت «سپاس بنکسی» را روی شن‌های ساحل دریا نوشتند تا با عکاسان در اجرای برنامه‌شان همکاری کرده باشند. بنکسی که نقاشی مشهور و در عین حال ناشناس است، چهار نقاشی دیواری در غزه کشیده است.

یمن العابدی عکاسی است که برنامه تقدیر از بنکسی را هماهنگ و اجرا کرده است. او می‌گوید: «بنکسی همیشه ما را غافلگیر می‌کند و ما هم خواستیم با برگزار کردن این نمایشگاه عکس، به او بگوییم همیشه سپاسگزارم حمایت‌هایش هستیم. من می‌خواهم این پیام سپاس به بنکسی برسد که با گردشگری جایگزین به اقتصاد ما کمک کرده است.» نقاش اهل بریستول ماه گذشته سه قطعه از آثار خود را در لندن حراج و ۲.۲ میلیون پوند درآمد آن را به بیمارستانی در بیت‌لحم اهدا کرد.

ایوب علی که راننده تاکسی و از نمایشگاه عکس نقاشی‌های بنکسی در میدان المهد بازدید کرده، می‌گوید: «آثار او باعث شد چهره‌ای دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر ما به دنیا شناسانده شود. بیت‌لحم زادگاه حضرت مسیح و بیشتر یک مقصد گردشگری زیارتی است. خیلی‌ها برای دیدن کلیسای مهد به اینجا می‌آیند که باعث افتخار ماست اما نقاشی‌های بنکسی به همه یادآور شد کرانه باختری جایی است که سه میلیون نفر از مردم فلسطین هم در آن زندگی می‌کنند.»

حدود ۳۰۰ نفر از نمایشگاه در میدان المهد بازدید کرده‌اند و از آنجا که شیوع کرونا آمار گردشگران را پایین آورده، بیشتر بازدیدکننده‌ها از افراد محلی بوده‌اند. به هر فرد که برای بازدید می‌آید، یک ماسک با طرحی از نقاشی‌های بنکسی اهدا می‌شود و مردم امیدوارند این نمایشگاه در آینده نزدیک پس از مهار نسبی کرونا، بار دیگر گردشگران را به حضور در بیت‌لحم ترغیب و تشویق کند.

نخستین نقاشی دیواری بنکسی حدود ۱۵ سال پیش در فلسطین کشیده و از آن زمان آثار هنری نقاش ناشناس انگلیسی به جاذبه‌های گردشگری کرانه غربی تبدیل شده‌اند. بنکسی یک هتل هم در بیت‌لحم دارد که به داشتن بدترین چشم‌انداز تمام هتل‌های دنیا شهره است و اتاق‌های درون آن فقط ۲۵ دقیقه در روز نور آفتاب دارند. این هتل نزدیک دیوار حائل اسرائیل و فلسطین قرار گرفته است.

کد خبر 542230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha