شیخ دیاباته موفق شد با ۱۵ گل زده عنوان آقای گلی لیگ را بعد از ۱۱ سال برای استقلال به دست بیاورد.

دیاباته

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز پرونده لیگ برتر فوتبال با قهرمانی پرسپولیس در این لیگ بسته شد. نکته جالب توجه اما آقای گلی شیخ دیاباته مهاجم استقلال در این رقابت ها بود که بعد از ۱۱ سال این عنوان را برای این باشگاه به دست آورد.

اما دیاباته که با ۱۵ گل زده موفق شد آقای گل لیگ برتر شود در میان تمام مهاجمانی که این عنوان را کسب کردند در رتبه دوم ضعیف ترین آمار قرار دارد.

در اولین دوره لیگ برتر که با حضور ۱۴ تیم برگزار شد رضا عنایتی با ۱۷ گل از ابومسلم این عنوان را از آن خود کرد و در دوره دوم هم ادموند بزیک موفق شد در لیگ ۱۴تیمی با ۱۳ گل این عنوان را در سپاهان به دست بیاورد.

در سومین دوره لیگ برتر با بازگشت علی دایی به فوتبال ایران از اوانتظار اقای گلی در پرسپولیس می رفت که این اتفاق در نهایت در پایان لیگ افتاد و کاپیتان سابق تیم ملی با ۱۶ گل در لیگ ۱۴ تیمی این عنوان را از آن خود کرد.

اما در دو فصل بعد از آن که لیگ با حضور ۱۶ تیم برگزار شد رضا عنایتی دو فصل رویایی را با استقلال پشت سر گذاشت و با ۲۰ و ۲۱ گل زده عنوان آقای گلی لیگ را به دست آورد.

در ششمین فصل از لیگ برتر عرفان اولروم و مهدی رجب زاده عنوان مشترک آقای گلی را در دوتیم ابومسلم و ذوب آهن به دست آوردند. دومهاجمی که  ۱۷گل زده را در کارنامه خود ثبت کردند.

اما فوتبال ایران در فصل هفتم تا دوازهم شاهد لیگ ۱۸ تیمی بود که تعداد بازی های فصل را به عدد ۳۴ می رساند. در فصل هفتم محسن خلیلی از پرسپولیس و هادی اصغری از راه آهن عنوان مشترک اقای گلی را به دست آوردند و فصل هشتم این آرش برهانی بود که پیش از اینکه دیاباته عنوان آقای گلی لیگ را برای استقلال به دست بیاوردآخرین آقای گل استقلال در لیگ برتر لقب گرفت. برهانی در آن فصل با ۲۱ گل زده موفق شد در صدر لیست گلزنان  لیگ برتر قرار بگیرد.

در نهمین دوره لیگ برتر عماد رضای عراقی با ۱۹ گل زده در لیگ برتر به عنوان دومین خارجی این لیگ عنوان آقای گلی را در سپاهان به دست آورد و اما دهمین دوره لیگ برتر با رکوردشکنی رضا نوروزی به پایان رسید. مهاجم سابق فولاد خوزستان در فولاد موفق شد تا با ۲۴ گل زده رکورد گلزنی در لیگ برتر را بشکند.

در فصل یازدهم لیگ برتر کریم انصاری فرد که کشف علی دایی بود موفق شد با ۲۱ گل زده در سایپا این عنوان را از آن خود کند و بعد از کسب این عنوان راهی پرسپولیس شود. هر چند بعدها او بر سر تاخیر در تمدید قرارداد با  واکنش تند علی دایی روبه رو شد و فصل بعد راهی تراکتور شد.

اما باشگاه ملوان هم در میان آقای گل های لیگ برتر  موفق شد سهمی داشته باشد. جلال رافخایی در درخشان ترین فصل حضورش در این تیم با ۱۹ گل زده این عنوان را برای قوهای سپید در فصل دوازدهم  به دست آورد. این آخرین فصل ۱۸ تیمی لیگبرتر ایران بود.

در بازگشت لیگ ایران به فرمت ۱۶تیمی این کریم انصاری فرد بود که دوباره در تراکتور خودی نشان داد و با ۱۴ گل زده این عنوان را مجددا کسب کرد تا راهی اوساسونا شود. این ضعیف ترین آمار اقای گل لیگ ۱۶ تیمی هم محسوب می شد.

نکته جالب اینکه آقای گل فصل بعدی لیگ برتر هم در اختیار تراکتوری ها بود و  ادینیو گلزن قهار این تیم با ۲۰ گل زده این عنوان را دوباره برای تبریزی ها تکرار کرد.

و اما سه فصل بعدی لیگ برتر عنوان آقای گلی منحصرا در اختیار مهاجمان پرسپولیس بود. در فصل پانزدهم و شانزدهم مهدی طارمی با ۱۶ و ۱۸ گل زده و علی علیپور در فصل هجدهم هم با ۱۹ گل زده براس سرخ ها در کسب این عنوان هت تریک کردند. 

فصل قبل هم که کی روش استنلی و لوسیانو پریرا عنوان مشترک اقای گلی لیگ هجدهم را به دست  آوردند.

دیاباته البته در این فصل حدود ۹ بازی استقلال را به دلیل مصدومیت از دست داد اما با این همه او بعد از کریم انصاری فرد در لیگ برتر ۱۶تیمی ضعیف ترین آمار آقای گلی لیگ را بر جای گذاشت.هر چند او اگر موفق به حضور در تمام بازی های فصل می شد قطعا آمار بهتری از خود ثبت می کرد.

کد خبر 542179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 0
    مهم آقای گلیه!با این لیگ درب و داغون ازین بهتر نمیشه.