چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان است به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب الجزایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، المصری الیوم نوشته است وزارت فرهنگ الجزایر روز دوشنبه(۲۸ مرداد) از برگزاری مجازی قریب‌الوقوع نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد. خبرگزاری رسمی الجزایر این خبر را از قول جمال فوغالی، رئیس کمیته کتاب و کتاب‌خوانی در وزارت فرهنگ الجزایر نقل کرد.

فوغانی در این باره گفت: «با توجه به عدم امکان برگزاری این رویداد مهم فرهنگی که سالانه بیش از ۱ میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جذب می‌کرد تصمیم برای برگزاری نسخه مجازی ۲۵‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر بعد از رایزنی با نمایندگان ناشران داخلی و مقامات این وزارت‌خانه اتخاذ شد.»

او در ادامه افزود که هنوز اما شکل و صورت نهایی و زمان برگزاری نمایشگاه مشخص نشده اما نسخه مجازی این نمایشگاه شامل برنامه دیدارها، جلسات، میزگردها با استفاده از فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی خواهد یود. او همچنین امکان راه‌اندازی بستری برای فروش کتاب از طریق اینترنت را با مشارکت کارشناسان این زمینه و خانه‌های نشر الجزایری، عربی و خارجی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند محتمل دانست.

سال گذشته بیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از ۲۴‌امین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر که با حضور بیش از ۱۰۰۰ انتشاراتی از جمله  ۲۹۸ موسسه الجزایری از ۳۶ کشور مختلف از تاریخ  ۳۰ اکتبر تا ۹ نوامبر برگزار شد بازدید کردند.

کد خبر 541729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha