وزیر خارجه آمریکا از قصد مقامات واشنگتن برای طرح دادخواستی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

پمپئو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تسلیم شکایت‌نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، ایران را به «نقض توافق هسته‌ای» متهم خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود اعلام کرد: «وزیر خارجه پمپئو بر ضرورت پاسخ متحد فراآتلانتیک جهت پاسخگو ساختن ایران و تضمین پایبندی شورای امنیت به حفظ تعهداتش در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد».

خبرنگار تلویزیون «العربی» هم به نقل از دیپلمات‌ها در یک پیام توئیتر نوشته است که «انتظار می‌رود پمپئو برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل احتمالاً پنجشنبه به نیویورک سفر خواهد کرد».

این در حالی است که حتی شخص «جان بولتون» مشاور پیشین و اخراج شده «دونالد ترامپ» که دشمنی وی با ایران بر کسی پوشیده نیست، در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه در برجام، نوشت:» دولت آمریکا تهدید کرده که اگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست بخورد، مکانیسم ماشه را فعال کرده و همه تحریم‌های تعلیق شده را باز می‌گرداند؛ اما حامیان توافق استدلال می‌کنند از آنجایی که واشنگتن از این توافق خارج شده، در جایگاهی نیست که مفاد آن را فعال کند. آنان حق دارند».

کد خبر 541686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha