رئیس‌جمهور مالی، طی نطق تلویزیونی چند ساعت بعد از بازداشت شدن توسط عوامل کودتای نظامی با اعلام استعفای خود گفت نمی‌خواهد خونی برای باقی ماندن وی در قدرت ریخته شود.

ابراهیم بوبکر کیتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، منابع محلی بامداد چهارشنبه از استعفای «ابراهیم بوبکر کیتا» از ریاست‌جمهوری مالی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کیتا با حضور مقابل دوربین تلویزیون رسمی مالی و طی نطق زنده اعلام کرد که از سمت ریاست‌جمهوری استعفا می‌دهد.

بر این اساس، وی که چند ساعت بعد از بازداشت شدن توسط نظامیان کودتاچی صحبت می‌کرد، ضمن اعلام انحلال پارلمان، گفت: «نمی‌خواهم خونی ریخته شود تا من در قدرت بمانم».

عصر سه‌شنبه بود که منابع خبری از حضور پر تعداد نظامیان ارتش مالی در پایتخت این کشور و تیراندازی خبر داده و از آن با عنوان «کودتا» یاد کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع خود نوشته است که شورش در پادگان «کاتی» در اطراف پایتخت شروع شده و یک منبع دیگر نیز گفت که تعدادی از وزرا و افسران عالی‌رتبه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سفارت نروژ در مالی نوشت که یگان‌های ارتش در محله‌های پایتخت حضور دارند و دست به تمرد زده‌اند. این سفارتخانه از اتباع خود خواست تا احتیاط کرده و از خانه‌هایشان خارج نشوند.

بامداد چهارشنبه همچنین همزمان با درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آزادی فوری رئیس‌جمهور مالی از بند کودتاچیان، منابع دیپلماتیک نیز از جلسه اضطراری شورای امنیت در روز چهارشنبه برای بررسی اوضاع این کشور خبر دادند. 

کد خبر 541680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha