رئیس‌جمهور آمریکا باری دیگر ادعایش مبنی بر تمایل ایران به پیروزی جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را تکرار کرد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه در حضور جمعی از هوادارانش گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، شی رئیس جمهور چین، کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شطرنج بازانی در سطح جهانی هستند که منتظر پیروز شدن جو بایدن در انتخابات هستند.

ترامپ اظهار کرد که بایدن قادر نخواهد بود به عنوان شریکی برابر با آن‌ها همکاری کند چرا که در بهترین سال‌هایش عملکرد خوبی نداشته است.

طبق ادعای ترامپ، تهران هم خواهان پیروزی این نامزد دموکرات در انتخابات سوم نوامبر است. 

وی گفت: اگر ما پیروز شویم بلافاصله به توافقی با ایران دست پیدا خواهیم کرد.

ترامپ هشدار داد که بایدن هیچ تجربه ای در مذاکرات با پکن ندارد و اگر او دوباره در انتخابات پیروز نشود، چین آمریکا را تصاحب خواهد کرد.

پش از این نیز ترامپ که در جمعی خصوصی از هوادارانش حضور یافته بود وعده انتخاباتی دست‌یابی به نوعی توافق قریب الوقوع با ایران را داد.

ترامپ در ویدیویی که پایگاه خبری جوییش اینسایدر آن را منتشر کرد، در این باره مدعی شد: اگر ما در انتخابات پیروز شویم، ظرف چهار هفته به توافق با ایران دست پیدا می کنیم.

اظهارات ترامپ در این باره در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند پیش از خروج آمریکا از برجام در این چارچوب با این کشور مذاکره کرده‌اند و تنها در صورت بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی کامل به تعهداتش با این کشور مذاکراتی انجام خواهند داد.

کد خبر 541555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha