انستیتو ملی بازی‌سازی هم با همکاری دانشگاه تهران برای نخستین بار یک دوره مشترک آموزش تخصصی بازی‌سازی با موتور یونیتی را برای علاقمندان تدارک دیده است.

حميد جليلي - درس بازي سازي يونيتي

به گزارش همشهری آنلاین، یادگیری بازی‌سازی آن هم با موتور یونیتی(Unity) می‌تواند رویداد جذابی برای علاقه‌مندان به بازی‌سازی باشد. از این جهت جذاب که موتور یونیتی به عنوان یکی از چهار موتور بازی‌ساز بزرگ در جهان با عملکردهای بی‌نظیرش در ساخت بازی‌های مختلف، به شما امکان طراحی و ساخت بازی‌های شگفت‌انگیزی را می‌دهد.

قابلیت‌های بازی‌سازی با موتور یونیتی که روز به روز نیز در حال پیشرفت است و توانایی بالای آن برای ارتباط با سایر نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی، باعث شده که خیلی از متخصصان و حرفه‌ای‌های صنعت بازی ایران جذب آن شوند.

قابلیت‌های موتور یونیتی خیلی از طرفداران به آموزش بازی‌سازی در ایران را نیز جذب آن کرده است و دوست دارند که صفر تا صد بازی‌سازی با آن را یاد بگیرند. انستیتو ملی بازی‌سازی هم با همکاری دانشگاه تهران برای نخستین بار یک دوره مشترک آموزش تخصصی بازی‌سازی با موتور یونیتی را برای علاقمندان تدارک دیده است. 

این دوره که از ۲۵ مرداد آغاز شده و تا ۱۰ آبان ادامه دارد، به مدت ۳۲ ساعت و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

حمید جلیلی که مدرس بازی‌سازی با یونیتی است و مسئولیت آموزش این دوره را برعهده دارد، می‌گوید که با پایان این دوره آموزشی تخصصی، شرکت‌کنندگان ضمن انجام یک پروژه کامل بازی‌سازی از نقطه صفر تا انتها، با تمام چالش‌ها و موانع پیش روی یک بازی ساز و راهکارهای رفع آنها آشنا می‌شوند.

  • از چالش‌ها تا راهکارها

حمید جلیلی که فعالیت تخصصی در حوزه بازی‌سازی را از سال ۱۳۸۴ شروع کرده است، از اساتید با تجربه دپارتمان فنی انستیتو ملی بازی‌سازی است و دارای مدرک بین‌المللی( Unity Certified Developer) از شرکت Unity Technologies.

او می‌گوید که قرار است چالش‌ها و راهکارهای پیش روی یک بازی‌ساز در راستای ساخت یک گیم در این دوره آموزشی تخصصی بررسی شود: «در این دوره از ساخت مکانیک‌های شخصیت‌های بازی شروع خواهیم کرد و پله پله جلو خواهیم رفت و در ادامه به مکانیک‌هایی که برای کنترل دوربین نیاز داریم، تکنیک‌های طراحی فضا، نورپردازی و Post-process خواهیم پرداخت.»

مباحث مربوط به طراحی صدا و استفاده از جلوه‌های صوتی برای هرچه زیباتر شدن گیم پلی، آشنایی با پرفورمنس و تکنیک‌های بهینه‌سازی بازی برای پخش راحت و روان روی Device Loan، آشنایی با مباحث مربوط به شبکه و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی( VR) از دیگر سرفصل‌هایی است که به گفته ایشان، در این دوره آموزشی تخصصی آنلاین ارائه می‌شود.

حمید جلیلی
  • بازی خودت را بساز

آموزش‌های ارائه شده در این دوره صرفا به تکنیک‌های بازی‌سازی خلاصه نمی‌شود. مباحث مرتبط با انتشار بازی در فروشگاه‌های داخلی و خارجی و چالش‌های موجود در این زمینه مثل پرداخت درون برنامه‌ای و تبلیغات نیز در این دوره ۳۲ ساعته بررسی خواهند شد.

همچنین ضمن دوره از دانشجو خواسته می‌شود تا پروژه بازی‌سازی خودش را طراحی و پیاده‌سازی کند و طی آن سوالات و چالش‌های خود را در کلاس مطرح کرده و رفع نماید. 

خوب است که بدانید پس از پایان این دوره به شرکت‌کنندگان در آن گواهی‌ دانشکده فنی دانشگاه تهران و انستیتو ملی بازی‌سازی اعطا می‌شود.

کد خبر 541540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha