سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در بیانیه‌ای حمایت خود را از مرمت میراث فرهنگی صدمه‌دیده بیروت در جریان انفجار اخیر در این شهر اعلام کرد.

شورای بین‌المللی موزه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه شورای بین‌المللی موزه‌ها در رابطه با انفجار اخیر در شهر بیروت آمده است: «می‌خواهیم همبستگی خود را با مردم کشور لبنان برای تراژدی‌ای که در شهر بیروت تجربه کردند نشان دهیم. از این اتفاقات بسیار اندوهگین شدیم و به سبب جان‌های از دست‌رفته در این حادثه تسلیت می‌گوییم و در عین حال نگرانی خود را درباره میزان تخریب‌ها ابراز می‌کنیم. ما (شورای بین‌المللی موزه‌ها - ایکوم) به عنوان بخشی از جامعه محافظت از میراث، سال‌ها در کنار لبنان برای حفظ و نگهدای میراث فرهنگی منحصر به فرد این کشور تلاش کرده‌ایم و اکنون و در این برهه زمانی چالش‌برانگیز و دشوار نیز در کنار شما خواهیم بود». 

«کتابخانه‌ها، موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی آسیب‌دیده در جریان انفجار بزرگ شهر بیروت نیازمند کمک‌های اولیه فرهنگی و همچنین اقدامات ترمیمی بلندمدت هستند؛ این مجموعه نیازمند محافظت و اقدامات نجاتبخش است. ما قول می‌دهیم همه آن‌چه را در توان داریم برای کمک به بازسازی میراث صدمه‌دیده شهر بیروت به کار ببندیم». 

در انفجار بندر بیروت که عصر روز چهارم اوت (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در پایتخت لبنان رخ داد ساختمان‌های زیادی تخریب شد و موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارت‌های گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. این انفجار بسیار قدرتمند باعث کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر و زخمی شدن حدود هفت‌هزار نفر شد و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرد. 

کد خبر 541523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha