فراخوان نخستین مهرواره فصلی شعر آیینی با عنوان «اشک ماه» ویژه تابستان ۱۳۹۹ از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

فراخوان اشک ماه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، انجمن شاعران نوجوان کانون در ادامه‌ی سیاست‌های کلی کانون مبنی بر آسیب‌زا بودن برنامه‌های رقابتی، می‌کوشد تا نوجوانان را به تعامل، دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌ها تشویق کند.

بر همین اساس در آستانه‌ی ماه محرم و آئین‌های سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، نخستین مهرواره فصلی شعر با عنوان «اشک ماه» با محوریت شخصیت حضرت امام حسین (ع)، واقعه عاشورا و دیگر موضوع‌های مرتبط با ماه محرم، برگزار می‌شود.

ادبیات عاشورایی، از غنی‌ترین و حماسی‌ترین ذخایر فکری و احساسی شیعی است و شاعران شیعه پرداختن به واقعه عاشورا را بر خود فرض می‌دانند و این جدای از محبت حضرت سید الشهدا بی‌تردید ریشه در تأیید و تشویق و سفارش ائمه معصومین (ع) دارد.

این مهرواره با هدف پاس‌داشت فرهنگ ارزشمند عاشورا، آشنایی بیشتر اعضای انجمن‌های شعر کانون در سراسر کشور با فرهنگ غنی عاشورا و تقویت هویت دینی و مذهبی، شناسایی، استعدادیابی و قدردانی از نوجوانان شاعر در زمینه آثار مرتبط با عاشورا و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضا برای سرودن آثار تازه در حوزه ادبیات عاشورایی برگزار خواهد شد.

نخستین مهرواره فصلی شعر «اشک ماه» برای دو گروه سنی نوجوانان (۱۴ تا ۱۸) و (۱۸ تا ۲۲) سال و در قالب‌های آثار کلاسیک و آزاد (نیمایی، سپید) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به این رویداد ارسال کنند.

بر اساس مقررات عمومی اعلام شده، هر شرکت‌کننده می‌تواند در نهایت ۳ اثر را در قالب فایل word با فونت B.nazanin۱۴ به صندوق الکترونیکی مهرواره به نشانی mehrvareh.adabi@kpf.ir ارسال کند.

زمان اعلام نتایج نهایی ۱۷ مهر ۱۳۹۹ مصادف با اربعین حسینی خواهد بود و در صورتی که آثار ارسالی به حدنصاب انتشار کتاب برسد در قالب مجموعه‌ای منتشر می‌شود.

شاعران نوجوان برای آگاهی بیشتر از شرایط و مقررات این مهرواره می‌توانند به پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی www.kanoonnews.ir مراجعه کنند و در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام با شماره‌های تلفن ۹-۸۸۹۷۱۲۸۸ و ۸۸۹۵۴۸۶۶ با پیش شماره ۰۲۱ داخلی ۱۱۰-۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 541432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha