فوتبال ایران برای حضور کوتاه مدت ویلموتس روی نیمکت تیم ملی هزینه‌ای سرسام آور را متحمل شده است.

تاج - ويلموتس

 همشهری آنلاین: رضا جوکار

رای پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران امروز به فدراسیون فوتبال اعلام شد. رایی که سنگین‌ترین حکم مالی در تاریخ ورزش ایران محسوب می شود. محکومیتی که نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه کل ورزش ایران را تحت فشار و تنگاهای مالی قرار خواهد داد.

طبق رای فیفا فدراسیون باید ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به سرمربی طمع کار بلژیکی پرداخت کند. رقمی معادل ۱۶۷ میلیارد تومان. این رقم را وقتی کنار دریافتی دو میلیونی یورویی ویلموتس پیش از ترک ایران قرار می دهیم به رقمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان می رسیم. ویلموتس تنها ۶ بازی سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده داشت که ۲ بازی دوستانه و ۴ بازی در چارچوب دور اول مقدماتی جام جهانی بود تا دستمزد او برای هر بازی به رقم نجومی ۳۶ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان برسد.

سرمربی‌ای که تنها ۶۶ روز در ایران حضور داشت و بعد از قرار دادن فوتبال ایران در لبه پرتگاه حذف از دور اول مقدماتی جام جهانی، با بی‌خیالی محض تهران را ترک کرد و با وکیل گردن کلفت خود راهی فیفا شد. او اما در همین مدت کوتاه حضورش در کشورمان هم فهمید اینجا جای دوشیدن است و بردن و کندن . کندن از مملکتی که مدیریت مهم‌ترین فدراسیونش را به تاج و دارو دسته‌اش می‌سپارد.  

مربی طمع‌کار بلژیکی از اساس دون شان خود می‌دانست که بعد از باخت به عراق عذرخواهی که نه دست کم این افتضاح را توجیه کند. او قرارداد چربش را می‌خواست و مستقیم راهی فیفا شد.

۶ امتیاز از هنگ کنگ و کامبوج که حتی تیم‌های لیگ یکی هم قادر به شکست آن بودند برای فوتبال ایران ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است. مربی که بعد از عقد قرارداد با فدراسیون، تاج مدعی بود در قرارداد او ساعت ها کار کارشناسی انجام شده و مشکلات از جنس قرارداد با کی‌روش را در آن نخواهیم دید حالا خرخره فوتبال ایران را جوری فشرده که صدای هیچ مسئولی بلند نمی‌شود.

حالا نه تاج هست که پاسخگوی این قرارداد و محکومیت ننگین باشد و نه می توان انتظار معجزه در این پرونده را داشت. این پرونده هم مانند تمامی پرونده های سابق فوتبال ایران در همان مسیری قدم برمی ‌دارد که پیش از این دلارها و یوروهای بی‌زبان را از حلقوم مردم بیرون کشید و به کیسه خارجی‌های موقت فوتبال ایران ریخت. پرونده‌هایی مانند ژوزه مانوئل پرتغالی و... فاجعه ویلموتس البته ابعادی وسیع‌تر دارد. چرا که عمق فاجعه‌ ارتباط مستقیمی با رده مدیریتی در ورزش ایران دارد.

جا دارد یادی هم کنیم از مازیار ناظمی مدیر سابق روابط عمومی وزارت ورزش با این توییت ماندگار. بله استاد دست فدراسیون و آقای تاج و اصلا کل ورزش مملکت پیش هنرنمایی شما بالاست اما به نشانه تسلیم.

زخم هشتگ خاطرات خدمات شما تا ابد بر پیکر این مملکت باقی خواهد ماند جایی که  احتمالا این محکومیت هم درگیر پروسه اعتراض به رای خواهد شد تا آبها از آسیاب بیفتد و در نهایت با ضرب‌الاجل فیفا تنها پرداخت مبلغ این رای فاجعه بار مهم‌ترین ماموریت مدیران ورزش ایران باشد و نه مجازات مسبب چنین فاجعه‌ای.  سینه‌های ستبر را از حالا  آماده کنید که قرار است فوتبال این مملکت را با دلارهایی که از کیسه خلیفه می‌بخشید از گزند محرومیت برهانید.

کد خبر 541274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • های IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 1
    تمام گرفتاری ها از کارهایی پشت پرده تاج است
  • NL ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 1
    حسوداني كه چشم ديدن كي روش صادق رو نداشتن حالا بايد تاوان بدن
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 16
    من پرسپولیسی هستم ولی دیگه با این مریضیها لیگ بعدی معلوم نیست چقدر ضعیف باشد در نتیجه پیشنهادم این هست واقعا میگم که اگر یکی مثل برانکو بیاد پرسپولیس از یحیا گل محمدی میتونید یک استوره مربیگری واسه تیم ملی بسازید هم صبور هست برای بازیکن های حرفه ای عدا نداره هم جوان قبل از ویلموس هم نظرم تو دلم همین بود ولی واسه پرسپولیس ترجیح میدادم تو لیگ باشه.به غیر از این مربی خارجی یک قرون نمی ارزه برای دلال خوبه مگر اینکه بتونید کی روشو بیارین که آشناست... گل محمدی
  • م.س IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 2
    ناراحت نشید.جون جاهائی مثل تامین اجتماعی سالم.وقتش برسه بدون هیچ محدودیتی برمیدارندومیدهند کیه که بگه چرا؟!کارگران بدبخت نیستن که مال خودشان رابه خودشان روا نمیبینندوبعنوان ممسان سازی پول۲کیلوگوشت راداده اند!!ولی میلیاردها میلیاردپول مفت بجیب فوتبال میریزندودیگر پسهم نمیدن کی بفکرمیخوادباشه.....!!