گروه‌های مافیایی قاچاق انسان برای انتقال پناهجویان به قاره اروپا به ویژه بریتانیا از مسیر کانال مانش بسته‌های پیشنهادی طلایی، نقره‌ای و برنزی دارند و ارزان‌ترین صندلی آنها کمتر از ۱۳۰۰ دلار نیست.

ورود پناهجويان به بريتانيا از كانال مانش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، قاچاقچی‌های انسان با حضور در اردوگاه پناهجویان در شهر بندری کاله در شمال فرانسه که از مهم‌ترین دروازه‌های ورود به خاک بریتانیا از مسیر کانال مانش است، بسته‌های پیشنهادی خود را به پناهندگان درمانده عرضه می‌کنند. گران‌ترین بسته که طلایی است، ۱۳ هزار دلار (حدود ۲۸۰ میلیون تومان) هزینه دارد و شامل یک صندلی خوب در یک قایق یا کشتی بزرگ و امن، جلیقه نجات و تراکم کم پناهجویان و مسافران می‌شود.

یکی از پناهجویان که تا چند روز دیگر از مسیر کانال مانش وارد اروپا می‌شود، درباره این بسته‌های به سان می‌گوید: «هزینه‌ها و قیمت‌ها متفاوت است و به اندازه قایق و تعداد افراد درون آن بستگی دارد. قاچاقچی‌ها سراغ پناهجویان می‌آیند و پیشنهاد می‌دهند. ما پول را می‌دهیم و با هم در ارتباطیم. آنها به ما می‌گویند کی و کجا برویم تا ما را با خودشان ببرند. من هم منتظر روز موعود هستم. بریتانیا برای من شبیه بهشت است.» روز یکشنبه ۱۱۲ پناهجو از جمله یک کودک با هشت قایق از همین مسیر وارد بریتانیا شدند.

بسته نقره‌ای بین چهار تا ۶۵۰۰ دلار هزینه دارد و به معنی سوار شدن بر یک قایق نه‌چندان ایمن است. بسته برنزی فقط حدود ۱۳۰۰ دلار برای پناهجویان خرج دارد و در آن قاچاقچی‌ها افراد را سوار قایق‌های دزدی می‌کنند. در ۱۰ روز گذشته حدود ۱۰۰۰ پناهجو با همین روش پا به خاک بریتانیا گذاشته‌اند؛ کشوری که قوانین مهاجرت و پناهندگی‌اش نسبت به دیگر کشورهای اروپایی آسان‌تر است و مردم آسیا و آفریقا می‌کوشند با هر روش ممکن وارد آن شوند.

از آنجا که اردوگاه پناهندگان در بندر کاله فرانسه بسته و برچیده شده، پناهجویان و ساکنان اردوگاه می‌کوشند پیش از رانده شدن به اردوگاه‌ها و شهرهای دورتر از راه کانال به بریتانیا برسند. پلیس مرزهای دریایی بریتانیا از سال ۲۰۱۹ جلوی ورود پناهجویان و نزدیک شدن قایق‌ها قاچاقچیان را به مرزها نگرفته اما با شدیدتر شدن روند ورود پناهندگان در دو هفته اخیر، به نظر می‌رسد در چند روز آینده به درخواست وزارت کشور بریتانیا پلیس وارد عمل شود.

کد خبر 541181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha