پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین رئیس جمهور روسیه که سرگرم دیدار از المان است تشکیل یک پیمان جدید امنیتی در اروپا را برای جایگزین کردن پیمان های عصر جنگ سرد پیشنهاد کرده است.

 به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله المان رئیس جمهور روسیه همچنین پیشنهاد کرد خطوط انرژی اروپا از سوی یک کنسرسیوم بین‌المللی از جمله شرکتهای روسیه و اتحادیه اروپا و کشورهای محل عبور خطوط لوله اداره شود.

دیدار دیمتری مدودوف از المان نخستین دیدار او از یک کشور خارجی از زمان به قدرت رسیدنش در روسیه است.

خبرنگار این شبکه گفت دیدار رئیس جمهور روسیه از آلمان در زمانی صورت می گیرد که تا حدی روابط دو کشور تیره است واین در حالی است که مدودوف و مرکل هردو از گسترش روابط افتصادی سخن می گوینداما در عین حال مرکل ازس ابقه حقوق بشر روسیه انتقاد کرده است.

مرکل و مدودف روزگذشته در مورد ساخت خط لوله گاز از سیبری به اروپا مذاکراتی انجام دادندطرحی که در کشورها شرق اروپا و اسکاندیناوی موجب نگرانی هائی از جهت محیط زیست شده است اما مدودف و مرکل هردو بر تائید ان اصرار دارند.

مدودوف گفته است ساخت خط لوله گاز برضد کسی نیست بلکه وسیله برای همکاری در زمینه انرژی است.

از سوی دیگر قول مدودف در مبارزه با فساد در روسیه مورد ستایش غرب قرار گرفته است اما بسیاری نسبت به این قول با دیده تردید می‌نگرنند.

این شبکه اضافه کرد مرکل ومدودف در مورد همکاری در تمام زمینه‌ها از جمله سرمایه‌گذاری متقابل و اقتصادی وانتقال فناوری جدید از اروپا به روسیه مذاکراتی انجام داده‌اند.

این خبرنگار گفت انتطار می رود مدودف ناخرسندی روسیه را از گسترش ناتو به سوی شرق وهمچنین ساخت دفاع موشکی از جانب امریکا که المان واروپا از ان حمایت می کندبا مرکل در میان به گذارد

کد خبر 54090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز