سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

فیلمی از تخلیه چیزی که ادعا شده فاضلاب است به ساحل دریای نوشهر منتشر شده و انگشت اتهام را سمت یکی از دستگاه‌های متولی دریا نشانه رفته است؛ واقعیت ماجرا چیست؟

تخلیه فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در فیلمی که در ساحل نوشهر ضبط شده است فردی که پیگیری‌های ما نشان می‌دهد در آن منطقه جت اسکی اجاره می‌دهد با گویش مازندرانی ادعا می‌کند فاضلاب یک دستگاه متولی دریا در حال تخلیه به دریاست، اما این‌که آبی که در حال تخلیه از کامیون به ساحل است فاضلاب است یا آبِ فاقدِ هر گونه موادِ ضرررسان، از رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نوشهر موضوع را پیگیری کردیم.

سلطانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نوشهر با بیان این‌که خودش نیز این کلیپ را دیده است، گفت: پس از پخش این کلیپ تعدادی از اهالی منطقه نیز دیروز ۲۵ مرداد به این اداره مراجعه کرده و موضوع را گزارش دادند.

او افزود: تخلیه فاضلاب به دریا یا ساحل توسط این نهاد در این منطقه تا پیش از این مورد گزارش نشده بود و این نخستین بار است که این اتفاق در این محدوده افتاده است. در خصوص آلوده بودن یا نبودن آب یا فاضلابی که در حال تخلیه به ساحل است نمی‌توان با دیدن این کلیپ نظر داد، فرد ضبط‌کننده کلیپ اگر همان لحظه موضوع را به محیط‌زیست اعلام می‌کرد ماموران محیط‌زیست به صحنه مراجعه می‌کردند و بهتر می‌توانستیم در این خصوص نظر بدهیم. منتظر نامه رسمی شورای روستا برای طرح شکایت در این خصوص هستیم.

این موضوع را از نهادی که در فیلم ادعا شده است فاضلابش را به دریا می‌ریزد نیز پیگیر شدیم یکی از مسئولان این نهاد با بیان این‌که کارکنان این مجموعه در همین مکان زندگی و از دریا و ساحل آن استفاده می‌کنند، گفت: مایعی که در فیلم ادعا شده فاضلاب است فقط آب مصرف شده در آشپرخانه‌های این مجموعه است که در یک حلقه چاه در ساحل دریا تخلیه و پس از ته نشینی، از آن برای آبیاری درختان و شستشوی محیط استفاده می‌شود. این مجموعه مجهز به سپتینگ و سیستم فاضلاب است و فاضلاب‌های این مجموعه در چاه‌های استاندارد جمع‌آوری می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که دریا محیط زندگی ما و حفظ آن نیز از وظایف ذاتی ما است، گفت: آیا هیچ انسان عاقلی محیطی را که در آن زندگی می‌کند و سکونت دارد آلوده می‌کند؟ مسئولان محیط‌زیست شهرستان و استان می‌توانند به این مجموعه مراجعه کنند و ببیند هیچ تخلف محیط زیستی انجام نشده است.

کد خبر 540861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha