معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به بیروت و بازدید از محل انفجار این بندر کمک مالی دولت ایالات متحده را به لبنان به انجام اصلاح اساسی و پایان فساد فراگیر در این کشور مشروط کرد.

بيروت 12 روز پس از انفجار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، دیوید هیل که معاون مایک پمپئو در امور سیاسی است، در روزهای اخیر از محل انفجار بیروت بازدید کرد و از ورود نیروهای پلیس فدرال آمریکا FBI به بیروت به دعوت مقام‌های لبنانی برای بررسی پرونده این حادثه وحشتناک خبر داد. او خواستار انجام یک تحقیق فراگیر و شفاف درباره دلایل انفجار بیروت شد و ادعا کرد آمریکا و متحدانش به اصلاحات اساسی لبنان با کمک‌های مالی پایدار پاسخ می‌دهند.

هیل روز پنجشنبه وارد بیروت شد و با با همراهی سفیر آمریکا در بیروت نیروهای داوطلب کمک به پاکسازی محل انفجار و همچنین مقام‌های ارشد سیاسی و مذهبی لبنان دیدار کرد. او روز شنبه در پیامی صوتی که در پایگاه سفارت آمریکا منتشر شد، اعلام کرد اگر اصلاحات اقتصادی و سیاسی رخ ندهد و فساد سازمان‌یافته و گسترده در لبنان پایان نیابد، خبری از کمک‌های خارجی نخواهد بود.

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در عین حال از کمک ۱۸ میلیون دلاری دولت ایالات متحده به لبنان در قالب غذا و دیگر نیازهای ضروری مردم خبر داد و مدعی شد دولت دانلد ترامپ با همکاری کنگره ۳۰ میلیون دلار دیگر در قالب برنامه جهانی غذا به مردم لبنان کمک خواهد کرد. هر چند به زمان رسیدن این کمک‌ها به بیروت اشاره نکرد.

در انفجار روز چهارم اوت در بندر بیروت دست‌کم ۱۸۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر مصدوم و مجروح شدند. ۳۰۰ هزار نفر بی‌خانمان و هزاران خانه و ساختمان ویران و آسیب‌دیده هم از دیگر پیامدهای انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود که پس‌لرزه‌های آن دامن دولت لبنان را گرفت و به کناره‌گیری کابینه انجامید.

کد خبر 540782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha