رئیس کل بانک مرکزی برخی از اقدامات این بانک را برای برای اصلاح نظام بانکی تشریح کرد.

همتي هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به تشریح برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی پرداخت و نوشت:

  ساماندهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانکهای ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک‌ها / کاهش شدید اتکای بانک‌های ناسالم بر اضافه برداشت از بانک مرکزی.

 تعیین هیئت سرپرستی بر مؤسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آنها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.

 ادغام بانکها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح درحال تحقق و درمراحل پایانی است.

 تدوین و اجرای سیاست‌گذاری نوین پولی، ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار و اضافه برداشت بانک‌ها به ارائه وثیقه.

 اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک‌ها، باهدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی و الزام بانک‌ها به افزایش سرمایه ازطریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.

 وضع مقرات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حسابهای تجاری از حسابهای اشخاص/محدودیت در تراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری/ معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادلات چک‌های تضمینی برای مقابله با پولشویی.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

کد خبر 540544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha