مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قزوین گفت: با فرسوده شدن بیشتر دستگاه‌های دیالیز استان برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران کلیوی به ۱۰۰ دستگاه جدید نیازمندیم.

دیالیز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه اشدری اظهار کرد: با توجه به تشدید تحریم‌ها ورود دستگاه‌های دیالیز هم محدود شده و مشکلات بیشتری برای بیماران ایجاد شده و با تلاش فراوان اخیراً ۵ دستگاه جدید خریداری شده و وارد چرخه خدمت‌رسانی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این میان افراد خیری هستند که آمادگی دارند در صورت تخصیص ارز دولتی با خرید و اهدای دستگاه دیالیز در کمک بیماران و مسئولان پزشکی مشارکت کنند که از نمایندگان مجلس انتظار داریم مسیر این کار خیرخواهانه را هموار کنند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قزوین خاطرنشان کرد: بیماران کلیوی در استان هم از مشکلات ناشی از در نوبت بودن دریافت کلیه، هزینه‌های سنگین درمان و نبود دستگاه‌های مدرن و به تعداد کافی در همه مناطق مواجهند که انتظار داریم با کمک خیرین بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم.

اشدری گفت: بیماران خاص در استان دچار مشکلات زیادی اعم از درد و رنج ناشی از بیماری، تأمین هزینه‌های سنگین درمان، کمبود دارو و تجهیزات مدرن پزشکی مواجهند که به دلیل محدودیت‌های اعتباری دولت برای جبران بخشی از این نیازها به مشارکت خیرین بسیار نیاز داریم.

وی گفت: گروه سنی بیماران کلیوی استان قزوین شامل کودکان و بزرگسالان و سالمندان هستند. یکی از خبرنگاران پیش کسوت به نام علی علی‌محمدی نیز زیر پوشش است و در نوبت پیوند قرار دارد که آرزو می‌کنیم بهبودی ایشان هر چه سریع‌تر محقق شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت هنوز مرکز پیوند اعضا در استان راه‌اندازی نشده و مراجعه بیماران به تهران و استان‌های همجوار مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند که باید برای آن تدبیر کنیم.

سال گذشته حدود ۴۰ بیمار کلیوی در استان عمل پیوند را انجام دادند و در حال حاضر افراد متقاضی پس از ثبت نام در سامانه پیوند وزارت بهداشت و بررسی دقیق پرونده آنها می‌توانند در نوبت پیوند قرار گیرند.

کد خبر 540423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha