مراسم بهره‌برداری از مرکز دیجیتال انیمیشن و گیم شهرستان مریوان به صورت مجازی در پارک علم و فناوری کردستان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد.

سورنا ستاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به جایگاه ارزشمند مریوان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند شتاب‌دهنده خوب در زمینه گیم و انیمیشن در مریوان فعال است و این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع خلاق هم می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند چرا که زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی دارد.

فرماندار مریوان هم در ارتباط تصویری با معاون رئیس جمهور تاکید کرد: این شهرستان دارای جاذبه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است که از آن جمله می‌توان به سایت لک‌لک‌ها، جنگل‌های بلوط، شهر جهانی کلاش و دریاچه زیبای زریوار اشاره کرد.

آرتیکاس اقبال با بیان اینکه دارا بودن مرز باشماق به عنوان دومین مرز ترانزیتی کشور بعد از بندر شهید رجایی و نزدیکی به بازار خارجی از ظرفیت‌های ویژه مریوان است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر عراقی‌ها خریدار خوبی برای انواع کالاهای تولیدی این شهرستان هستند و اخیرا مشتری کالاهای ساخت مرکز رشد شده‌اند.

فرماندار مریوان خواستار تبعیض مثبت نسبت به مریوان به دلیل عقب افتادگی‌های تاریخی این شهرستان شد و اضافه کرد: درخواست اصلی ما راه اندازی مرکز آموزش و توانمندسازی صنایع خلاق در مریوان است.

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاە کردستان نیز  با حضور معاون علمی و فناوری رئس جمهور و استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم گفت: این مرکز که مصوبه سفر قبلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع احداث شدە است.

رحمت صادقی افزود: در این مرکز ۹ شرکت در زمینه نرم افزار، خشک کن میوه و آبگرمکن مستقر هستند و برای راه‌اندازی آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

ستاری همچنین از مجموعه شتاب دهنده ژوری مانگ فعال در زمینه سرگرمی دیجیتال و VR در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج نیز بازدید کرد، در این مجموعه ۱۲ تیم در شعبه‌های سنندج، مریوان، کامیاران و بیجار فعال هستند و برای ۲۴ نفر نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

کد خبر 540381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha