یک تاجر صهیونیستی - آمریکایی ادعا کرد که ولیعهد سعودی به او گفته است از ترس ایرانی‌ها و قطری‌ها با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی‌کند.

محمد بن سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، درپی اعلان توافق صلح و عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی حاییم صبان، تاجر اسرائیلی - آمریکایی اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گفته است که از ترس ایران و قطر با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی‌کنیم.

این تاجر اسرائیلی -آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارانوت ادعا کرد: در جریان یک وعده شام که با بن سلمان بودم از او پرسیدم که چرا روابط خود با اسرائیل را عادی نمی کنید؟ بن سلمان گفت که من در یک ثانیه می توانم این کار را انجام دهم اما ایرانی ها و قطری ها به من هجوم خواهند آورد و در کشورم هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حاییم صبان یکی از اشخاصی است که نقش اصلی در توافق اسرائیلی - اماراتی دارد. وی سعی کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر این که برنامه الحاق کرانه باختری همچنان در دستور کار است را رد کند.

وی با بیان اینکه تماس های میان اسرائیل و امارات از زمان انتشار مقاله یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در روزنامه یدیعوت آحارانوت آغاز شد خاطرنشان کرد: مساله الحاق کرانه باختری رویا و توهم بی اساس است.

در همین زمینه:

کد خبر 540190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    همانطور که رهبر انقلاب اسلامی گفته بود که اسراییل حامیانش باید ازبین برود انشاالله مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا
  • محمد IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    73 61
    اين مطلب كه نوشتي با دروغ جايی نمی رسی اگه باشون را رابطه برقرار میکرد یه حرفی دیگه میزدی بستون مردم بچه نیسن به هرچی بگین باور کنن
  • US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    77 64
    سلام، امارات تاوان میدهد، منتظر دوشیدن باشید
  • A IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    36 50
    ای تشنگان شهرت وای سارقان نام تف بر دورویی و نیرنگ ومکرتان
  • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    49 25
    این نیز بگذرد ای خداااااااا