صدها نفر از مردم اندونزی روز جمعه داوطلبانه آستین‌ها را بالا زدند تا در یک مرحله مهم از آزمایش بالینی نسخه چینی واکسن کرونا مشارکت و همکاری کنند.

همكاري مردم اندونزي در توليد واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، دولت اندونزی اوایل ماه گذشته میلادی اعلام کرد شرکت دولتی بایوفارما برای تولید واکسن کرونا با شرکت چینی سینووک بایوتک همکاری می‌کند. همان زمان ۱۶۲۰ شهروند داوطلب از اندونزی برای تزریق واکسن کرونا اعلام آمادگی و نام‌نویسی کردند و ۲۰ نفر اول روز پنجشنبه در شهر باندونگ در ایالت جاوای غربی در سومین فاز کارآزمایی بالینی واکسن زدند.

روز جمعه هم نوبت به دیگر داوطلبان رسید تا در فاز سوم دریافت واکسن شرکت کنند. جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد نتایج این مرحله کارآزمایی انسانی کمتر از شش ماه دیگر آماده و واکسن کرونا تا پیش از ژانویه ۲۰۲۱ وارد مرحله تولید انبوه شود. به این ترتیب، حدود ۲۷۵ میلیون نفر جمعیت اندونزی می‌توانند واکسن بزنند و از شر بیماری کووید-۱۹ در امان بمانند.

به گفته یکی از مسئولان وزارت بهداشت اندونزی، نیمی از داوطلبان یعنی حدود ۸۰۰ نفر واکسن واقعی را دریافت می‌کنند و به نیم دیگر دارونما تزریق می‌شود. بعد پیامدهای این تزریق‌ها در یک بازه زمانی هفت ماهه بررسی و با یکدیگر مقایسه خواهد شد. شرکت دولتی بایوفارما توان تولید ۱۰۰ میلیون دُز واکسن دارد و اگر کارخانه تازه آن تا ماه دسامبر آماده بهره‌برداری شود، این توان به ۲۵۰ میلیون دُز می‌رسد.

اندونزی با حدود ۲۷۵ میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور شلوغ دنیا پس از چین و هند و ایالات متحده است و آماده شدن واکسن کرونا تا شش ماه دیگر اهمیتی حیاتی برای آن دارد. آمار رسمی بیماران کووید-۱۹ در این کشور حدود ۱۳۳ هزار نفر و تعداد کشته‌های آن نزدیک به شش هزار است. واکسن مشترک اندونزی و چین کروناوک نام گرفته است.

کد خبر 540127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha