جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۹ هزار نفر از جامعه کارگری این استان مشمول بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری ناشی از آسیب‌های ویروس کرونا به واحدهای کسب و کار و صنفی شدند.

بیمه بیکاری کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، برهان صلواتی جمعه ۲۴ مرداد اظهار کرد: در این استان ۱۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحدهای آسیب‌دیده براثر شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام کردند که ۹ هزار نفر از این افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند. لیست این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تأمین اجتماعی اعلام و این سازمان نیز در سه مرحله کمک‌معیشت دولت ویژه‌ ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را به‌عنوان حقوق بیکاری آنان پرداخت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: پرداخت تسهیلات ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی نیز از خدمات دولت به کارآفرینانی که کسب‌وکارهای آنان براثر شیوع این ویروس آسیب‌دیده، است، تاکنون ۲۴ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۱۵۸ واحد پرداخت‌شده تا کارآفرینان بتوانند اشتغال موجود در کسب‌وکار خود را حفظ کنند. ۶ هزار و ۲۳۹ فقره پرونده ویژه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده براثر شیوع کرونا به مبلغ ۹۳ میلیارد تومان نیز تشکیل و از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی به بانک‌های عامل معرفی‌شده است.

کد خبر 540125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha