بر اساس دستور ستاد مقابله با بیماری کرونا و به‌منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، برگزاری مراسم گل‌مالی و شیرخوارگان حسینی در استان لرستان ممنوع شد.

گل‌مالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استاندار لرستان در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم‌ گفت: امسال با توجه به شرایط موجود، پیاده‌روی و دسته روی هیئت‌های عزاداری را نداریم و لازم است هیئت‌ها در یک جای ثابت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز آن از طرف سازمان تبلیغات صادر خواهد شد استقرار یابند.

سیدموسی خادمی گفت: به خاطر جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، تعداد مکان‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر و زمان برگزاری مراسمات محدودتر شده و استفاده از ماسک الزامی است.

امسال مراسم گل‌مالی که خاص استان لرستان است با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد، همچنین مراسم شیرخوارگان نیز ممنوع است.

توصیه ما این است که با توجه به شعار «هر منزل یک حسینیه» هرکسی در منزل خودش مراسم عزاداری داشته باشد و از این‌که عزاداری به سبک متداول در سال‌های قبل انجام شود و سایر خانواده‌ها در یک خانه جمع شوند این موضوع ممنوع است.

خادمی با اشاره به این‌که مردم شیعه لرستان به عشق امام حسین(ع) زندگی می‌کنند، گفت: قطعا آن امام مظلوم سلامت پیروان خود را می‌خواهد و با توجه به این‌که جان انسان‌ها و جان مومن، محترم است نباید این امانت الهی به خطر بیافتد.

اگر این مراسم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، هر انسانی می‌تواند مثل یک بمب عمل کرده و ده‌ها نفر را آلوده کند، آن وقت همه ما مسئول خواهیم بود. بنابراین امیدوارم مردم عزیز لرستان با توجه به اهمیت سلامت جامعه رعایت کنند.

در حال حاضر به‌خاطر رعایت مردم در روند ابتلاء گشایش شده و روند نزولی به چشم می‌خورد که اگر ذره‌ای کار را رها کنیم، مجدداً به نقطه اول برخواهیم گشت.

کد خبر 539884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha