چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

سینماداران در روزهایی که کمتر تماشاگری پا به سالن سینما می‌گذارد، سراغ فیلم‌های پرفروش سال‌های اخیر رفته‌اند تا بلکه از این مهلکه کم‌فروشی اندکی نجات یابند اما به نظر می‌آید این راه هم چندان کارساز نیست.

اکران سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از همان زمانی که فیلم «شنای پروانه» پس از سه هفته اکران نتوانست تعداد تماشاگر قابل قبولی را به سینما بکشاند، واضح و مبرهن بود که هر فیلم دیگری هم بیاید وضع همین است و سینماها یا باید تعطیل شوند یا با تعداد کم مخاطب کجدار و مریز طی کنند.

اما در ادامه اکران چند فیلم جدیدی که در هفته‌های گدشته مصوب شدند، اخیرا در بعضی سینماها چند فیلم کمدی و اجتماعی که در زمان خود پرفروش بودند روی پرده آمده‌اند تا شاید این‌ها جذب مخاطب کنند؛ فیلم‌هایی مثل «فروشنده» و «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «نهنگ عنبر» سامان مقدم، «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان و «آینه بغل» منوچهر هادی.  

طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و  اکران (سمفا) هر کدام از این فیلم‌ها تا به حال یکی دو بلیت بیشتر نفروخته‌اند ضمن اینکه هنوز بعضی از آن‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای در حال پخش هستند و خیلی راحت در دسترس قرار دارند.

در این باره مرتضی شایسته - دبیر شورای صنفی نمایش - به ایسنا می‌گوید: اکران این فیلم‌ها که باید حتما پروانه نمایش هم می‌داشتند، با تصمیم و هماهنگی شورای صنفی نمایش اتفاق افتاده و جزو اکران دوم سینماها هستند تا کمکی به جذب مخاطب شود.

او همچنین با اشاره به اینکه سینماها در دهه اول محرم تعطیل هستند، گفت: تعطیلی امسال چند روز بیشتر از سال‌های قبل است که آن هم بخاطر شرایط کرونا است.

شایسته تاکید کرد: تا پیش از ماه محرم فیلم جدیدی به اکران اضافه نمی‌شود.

او درباره اکران فیلم‌های خارجی که تعدادشان هم بیشتر شده است، گفت: شورای صنفی در این باره تاکید داشته فیلم‌هایی که حق کپی رایت دارند می‌توانند اکران شوند و آنچه الان در بعضی سینماها نمایش داده می‌شود با اطلاع شورا نیست.

در مورد فیلم‌های خارجی این نکته قابل توجه است که رقم فروش آن‌ها در جایی ذکر نشده است و مشخص نیست چه تعداد مخاطب علاقه‌مند تماشای این فیلم‌ها  هستند.

با این حال براساس آمار سمفا، دو فیلم   «قتل عمد» و «تا ابد» که یک هفته از آغاز اکران آن‌ها می‌گذرد، تاکنون موفق به فروش ۲۷۹ و ۱۵۵۹ بلیت شده‌اند و نمایش فیلم‌های قدیمی به امید کشاندن مردم به سینما اکرانی عجیب را رقم زده که البته تا به اینجا خروجی مثبتی برای سینماداران نداشته است.

نکته مهم درباره وضعیت سینماها این است که تبلیغات کافی برای فیلم‌ها و حتی اطلاع مردم از باز بودن سینماها که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم تاکید دارند، انجام نمی‌شود و این مسئله بویژه همراهی نکردن تلویزیون مورد انتقاد سینماداران است.

کد خبر 539722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha