رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم مهران فردا پنجشنبه ۲۳ مهر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌ جمهوری افتتاح می‌شود.

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی اقدسی اظهار کرد: این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه آبی از محل سامانه گرمسیری به این شبکه فرعی اختصاص نیافته است افزود: محل تامین آب این طرح از منابع آبی داخل استان و رودخانه کنجانچم شهرستان مهران است.

اقدسی یادآور شد: کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو تکمیل و عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

وی گفت: برآورد هزینه وزارت نیرو برای تکمیل سامانه گرمسیری در حوزه استان ایلام برای ایجاد شبکه اصلی و انتقال آب ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس ‌جمهوری در اردیبهشت سال جاری نیز از طریق ویدئوکنفرانس تعدادی از پروژه‌های کشاورزی، آب و خاک استان ایلام را افتتاح کرد.

دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۵۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌ جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت.

استان ایلام ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم دارد که سهم اراضی آبی استان ۱۰۵ هزار هکتار است.

کد خبر 539708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha