مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
۰ نفر

محققان دریافتند که یک لکه خورشیدی عظیم در حال چرخش به سمت کره زمین است و انتظار می‌رود در روزهای آینده بزرگتر هم بشود.

خورشيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل نوشت: این منطقه از خورشید  که AR۲۷۷۰  نامگذاری شده و یک «هسته تاریک اولیه» به اندازه قطر مریخ است و شماری از «لکه‌های کوچک» به اندازه چاله‌های‌ مریحی در سطح آن وجود دارد.

AR۲۷۷۰ از اعضای «چرخه خورشیدی ۲۵»، دوره ۱۱ ساله جدید فعالیت الکترومغناطیسی خورشید است که با شراره‌های خورشیدی جزئی مشاهده شده و به احتمال زیاد از دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده است.

گرچه هنوز AR۲۷۷۰ شراره‌های خورشیدی به اصطلاح «کشنده» تولید نکرده است، اما کارشناسان از نزدیک مراقب آن هستند تا در صورت بروز چنین پدیده‌ای که می‌تواند ارتباطات رادیویی، جی‌پی‌اس و شبکه‌های برق را مختل کند، آماده باشند.

این لکه خورشیدی جدید برای نخستین بار بوسیله یک ستاره‌شناس آماتور به نام مارتین وایز از شهر ترنتون در ایالت فلوریدا رصد و ثبت شد.

او این تصویر را با  یک تلسکوپ ۸ اینچی با استفاده از فیلترهای خورشیدی گرفته است.

گفته می‌شود AR۲۷۷۰ تا به حال تعدادی شراره‌های خورشیدی نوع-‌B ساطع کرده است که کم‌شدت‌ترین شراره‌های خورشیدی هستند و امواج یونیزه‌کننده جزئی را به جو زمین فرستاده است.

ولی با توجه به رشد این لکه خورشیدی و افزایش فعالیت‌های آن طی روزهای آتی، امکان دارد که شراره‌های خورشیدی شدیدتری را ایجاد کند.

کد خبر 539462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 2
    ما اینقدر بد شانسیم که در طول زندگی خفت بار خود علاوه بر بلاها زمینی ساخته و پرداخته ابر قدرتها مانند کرونا و عوض کردن سیستم های اداره کشورها، بلاهای آسمانی را هم میبینیم،