مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

اینترنت مملو از طراحی سایت‌های جذاب و الهام بخش شده است که طراحان خلاق آن ها را خلق کرده اند. بزرگترین چالش در مرحله راه اندازی کسب و کار اینترنتی پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت است که قابلیت اجرای خواسته های کارفرما را داشته باشد و بازدید کننده را به طور واقعی به خود جذب کند.

image-20200810162102-1.jpeg

البته نکته ای وجود دارد که هر وب سایت به روش خاص خود برتر است و می تواند هدف خود را دنبال کند در حالی که یک سایت نمونه عالی از طراحی بصری باشد دیگری ممکن است نمونه ای از سایت تعاملی باشد و تشخیص تفاوت ها میان طراحی سایت بیمه ، خبری، طراحی سایت شرکتی و غیره در مرحله اول به عهده شرکت طراحی سایت میباشد و در ادامه به سلیقه و خواسته های کارفرما بستگی دارد و این به این معناست که نمی توان ایده ای و نمونه ای خاص را برای انواع وب سایت ها در نظر گرفت.

پروسه طراحی سایت

طراحی سایت مفهوم برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوای کاربردی برای اینترنت می باشد. راه اندازی هویت مجازی تنها محدود به طراحی سایت نمی شود و شامل طراحی اپلیکیشن های موبایلی، طراحی برنامه های اینترنتی تحت بستر وب نیز می باشد. هنگام طراحی سایت لازم است هدف و عملکرد سایت را در نظر بگیرید چرا که ادغام این عناصر در طراحی سایت به حداکثر رساندن عملکرد سایت کمک خواهد کرد. در ادامه مروری اجمالی به عناصر بصری که باید در طراحی وب در نظر بگیرید معرفی می شود.

ویژگی عناصر بصری

  • نسخه کتبی

اصولا چشم انداز وب سایت و کلمات و محتوا بهم پیوسته هستند و هرگز نباید جدا از هم تلقی شوند بنابراین همکاری با طراح سایت حرفه ای و تولید محتوای با کیفیت میتواند به طراحی یک وب سایت قدرتمند کمک کند.

  • فونت

هنگام طراحی وب سایت ضروری است توجه کنید که فونت های انتخابی مکمل یکدیگر باشند و به خوبی با هم هماهنگ شوندو البته انتخاب چندین فونت متفاوت استایل اصلی و کلی سایت را بهم می زند.

  • رنگ ها

از دیگر عناصر بصری که باید هنگام طراحی سایت در نظر بگیرید رنگ ها میباشند. تصورات غلط زیادی درباره روانشناسی رنگ ها وجود دارد که هنگام طراحی سایت خود مهم است که رنگ ها را با نام تجاری خود و پیامی که می خواهید انتقال دهید هم تراز کنید.

  • فاصله

بین عنصر های موجود در طرحی سایت مانند تصاویر، پاراگراف ها، خطوط و ویدئو ها باید فضای خالی و فاصله ای وجود داشته باشد و این دقیقا مفهموم فضای سفید است که در طراحی سایت مدرن به حد زیادی به کار می روند.

https://www.limotorsh.com/wp-content/uploads/2020/08/EWQ_VkGWsAEoFXj-500x282.jpg

ویژگی عناصر فنی

ناوبری طراحی سایت یکی از مولفه هایی است که مشخص می کند وب سایت شما به درستی کاربران را هدایت می کند یا خیر. بسته به مخاطبان ناوبری اهداف مختلفی را دنبال میکند و کمک میکند که بازدید کنندگان هنگامی که برای اولین بار وارد سایت می شوند به بخش های گوناگون و خاص دسترسی داشته باشند و ان چه در تلاش برای ارائه هستید را بیابند. مورد بعدی از از عناصر فنی سرعت سایت است که صرف نظر از زیبایی سایت اگر در زمان معقولی بارگذاری نشود باعث می شود کاربران صفحه را ترک کنند در این صورت به هدف خود نمیرسید و زمانی برای معرفی تجارت خود به مخاطب نخواهید داشت.

تعامل کاربران نشان دهنده میزان تاثیر گذاری وب سایت می باشد. تعامل کاربر شامل کلیک، کامنت گذاری، پیماش و اسکرول صفحات و به طور کلی هر گونه اقدامی که در وب سایت صورت گیرد، می باشد. وب سایت‌های ساده چون قدرت بیشتری برای کنترل در اختیار مخاطب قرار میدهد همواره تعامل بیشتری را به دنبال دارند. البته ساختار سایت نیز نقش مهمی در جذب کاربر همچنین سئو بازی میکند کاربران نباید در سایت گم شوند و دسترسی به صفحات گوناگون برایشان دشوار باشد. اگر نوار ناوبری به درستی تنظیم شود این امکان برای بازدید کننده فراهم می شود و برای اینکه خزنده های گوگل نیز به راحتی صفحات را مشاهده کنند باید از نقشه سایت استفاده کنید.

نکته بعدی سازگاری در تمام مرورگرها و دستگاه ها می باشد. نمایش سایت در مرورگرهای گوناگون و همچنین دستگاه ها از جمله گوشی های موبایل باید یکسان باشد چرا که طبق آمار بیشترین درصد ترافیک وب سایت ها از کاربران موبایلی است. برای این کار اگر صفر تا صد طراحی سایت به عهده خودتان است می توانید از ابزارهای تست استفاده کنید و یا اگر از پلتفرم خاص و یا شرکت طراحی سایت استفاده می کنید درخواست بررسی از تیم پشتیبانی به شما توصیه می شود.

بهترین شرکت طراحی سایت

میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای مشاهده جدیدترین ترندهای طراحی سایت و الهام گرفتن از آن به جستجوی بهترین نمونه های طراحی سایت میپردازند که ساخت سایت تعالی توسط بهترین شرکت طراحی سایت و تیم حرفه ای امکان پذیر خواهد بود و روند پیشبرد پروژه را سرعت میبخشد. به این ترتیب نمی توان نوع خاصی برای طراحی سایت در نظر گرفت اگرچه ممکن است مقالات بسیاری در مورد دسته بندی انواع سبک های طراحی سایت مشاهده کنید اما سرانجام بدانید در جهان تکنولوژی امروزه برای طراحی سایت موفق یک گزینه پیش روی خود دارید آن هم طراحی سایت سازگار و پاسخگو می باشد. آگاهی از جوانب گوناگون طراحی سایت های سازگار و پاسخگو به شما کمک می کند تا دریابید چه سایتی برای شما مناسب است.

تحریر شده در واحد توسعه نونگار

www.limotorsh.com

کد خبر 539057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha