فرماندار ورامین گفت: مرکز نوآوری شهرستان امروز دوشنبه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران افتتاح می‌شود.

مرکز نوآوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو اظهار کرد: این مرکز نوآوری با هدف جذب خلاقیت‌ها و تقویت نوآوری‌ در جامعه ایجاد می‌شود تا محصولاتی بر مبنای دانش و پژوهش تولید و به بازار عرضه شود. بودجه این مراکز از سوی شرکت‌هایی که به آنها وابسته‌ هستند یا شرکت‌هایی که طرح‌ها را به آنها می‌فروشند، تامین می‌شود.

فرماندار ورامین تصریح کرد: همچنین این مرکز از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت کرده و با پشتیبانی چندماهه از ایده‌های خلاق، آن‌ها را تا نهایی شدن و عرضه به بازار همراهی می‌کند.

به گفته وی، با راه‌اندازی این مرکز در شهرستان ورامین، فصل جدیدی از پیشرفت و توسعه به ویژه در حوزه اشتغال جوانان تحصیلکرده آغاز می‌شود.

کاغذلو افزود: مرکز نوآوری شهرستان ورامین با حمایت‌های مادی و معنوی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و همکاری نزدیک مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در محلی که از سوی این مرکز تحقیقاتی در نظر گرفته شده، راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این مرکز علمی در سوله‌ای به مساحت ۷۰۰ مترمربع و با ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار معاونت علمی ریاست‌جمهوری ایجاد شده و در بخش‌های مختلف آن ۲۰ گروه ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه فعالیت این مرکز صنایع خلاق و کشاورزی است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروزی است، فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز در زمینه تصفیه آب، گلخانه هوشمند، برنامه جیره‌نویسی، تولید بازی، فروش محصولات شهرستان و خوراک دام خواهد بود.

کد خبر 538839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha