یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۴۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان (جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند.

پرستاران - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طاهره چنگیز اظهار کرد: از بین این تعداد ۲۰۰ نفر در بین کادر درمانی و پرستاری و ۲۵۰ نفر کادر بهداشتی بودند که نتیجه تست ابتلا به کرونا (PCR) آنها مثبت شد. تاکنون ۲۳ هزار و ۷۲۶ بیمار به دلیل کرونا در استان اصفهان بستری شدند که از این تعداد بین آنها ۲۰ هزار و ۱۴۹ بیمار از بیمارستان ترخیص شدند.

چنگیز با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر در بین بیماران مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در این استان تاکنون کمتر از ۱۰ درصد بود، گفت: این نرخ در کشور ۱۲ تا ۱۳ درصد است. میزان مرگ و میر در بیماران قطعی مبتلا به کرونا در این استان نسبت به جمعیت و همچنین میزان بستری بیماران در مقایسه با بسیاری از استان‌ها، پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: مرگ و میر در بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز متفاوت است. به طوریکه در برخی شهرستان‌ها که جمعیت آن بیشتر در رده سالمندی قرار دارد، نرخ مرگ و میر نسبت به جمعیت بالاتر است. هرچند در مدت اخیر مرگ و میر بین جوانان و میانسالان نسبت به ماه‌های اولیه شیوع بیماری، مقداری بیشتر شده است.

چنگیز تعداد بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان‌ها در زمان حاضر را ۸۶۰ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۷۷ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان هستند که ۹۶ نفر آنها از دستگاه کمک تنفسی استفاده می‌کنند.

کد خبر 538716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha