با پایان یافتن زمان ارسال کتاب به جایزه‌ شاملو، دبیرخانه‌ این جایزه از ارسال بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب برای داوری خبر داد.

احمد شاملو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پانزدهم مرداد، مهلت ارسال کتاب برای شرکت در ششمین دوره‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو به پایان رسید. بیش از صدوهشتاد عنوان کتاب از سوی شاعران علاقه‌مند به شرکت در این جایزه و ناشران شعر برای دبیرخانه ارسال شده که حدود صدوهفتاد عنوان آن واجد شرایط شرکت در این دوره‌ جایزه هستند.  داوران  مرحله‌ اول هم کار خواندن و بررسی آثار رسیده را آغاز کرده‌اند. زمان اعلام نتایج مرحله‌ اول ششمین دوره‌ این جایزه مانند هر سال، یکم مهر ماه سال جاری بوده خواهد بود.

آذرماه سال گذشته هم، پنجمین دوره‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو برگزار شد که هیئت داوران آن شامل علیرضا آبیز، حسین پاینده، مشیت علایی، محمدرضا فرزاد، در بیانیه‌ای اعلام کرد این جایزه امسال برگزیده‌ای نداشت و تنها دو مجموعه شعر و من فقط نگاه می‌کنم سروده‌ افسانه مرادی و  سفرِ سَفر سروده وحید داور را شایسته‌ تقدیر دانست.

جایزه‌ شعر احمد شاملو از سال ۱۳۹۴ به همت و با تلاش اعضای موسسه‌ الف. بامداد بنیان گذاشته شد که موسسه‌ای است فرهنگی پژوهشی، به مدیریت آیدا شاملو، همسر احمد شاملو و به یاری چند تن از دوستان و علاقه‌مندان این شاعر اداره می‌شود.

جایزه‌ شعر شاملو هر سال از میان مجموعه‌ شعرهای نو چاپ اول منتشرشده در سال قبل که برای دبیرخانه‌ این جایزه ارسال می‌شود، مجموعه‌ شعر برگزیده‌ سال را انتخاب و معرفی می‌کند. این جایزه‌ شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی است که در مراسمی در سال‌روز تولد احمد شاملو، ۲۱ آذر، به برنده اهدا می‌شود.

کد خبر 538713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha