رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: یک سنگ قبر متعلق به دوره قاجار جلوی در منزلی مسکونی در یکی از مناطق شهر کشف شد.

سنگ قبر تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا عبده افزود: پس از دریافت گزارشی از سوی یکی از همیاران یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد مبنی بر وجود سنگ قبر تاریخی در جلوی درمنزلی در شهرک مکریان مهاباد، بلافاصله ماموران این یگان به محل مراجعه کردند. روی سنگ قبر تنها چند شکل هندسی ساده دیده می‌شود اما کارشناسان به تشابه آن با نمونه‌های موجود در قبرستان تاریخی روستای «پیر بایز» پی بردند و قدمت آن را متعلق به دوره قاجار دانستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در آذربایجان غربی گفت: بر اساس گفته‌های مالک منزلی که سنگ قبر جلوی در منزلش کشف شده، به احتمال زیاد این قطعه سنگ به همراه سایر مصالح ساختمانی به داخل شهر راه یافته است. این سنگ حدود ۴ دهه است در منزل این فرد قرار دارد و مالک اطلاعی از قدمت این اثر تاریخی نداشته است.

وی اظهار داشت: پس از مراجعه ماموران یگان حفاظت این اداره به محل با انجام هماهنگی‌های لازم این سنگ قبر تاریخی برای نگهداری و نمایش به موزه مردم شناسی مهاباد انتقال یافت.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و از شهرهای تاریخی استان با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی به شمار می‌رود که دارای ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی است.

کد خبر 538613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha