مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

شهرداری قزوین و سایر نهادها برای فعالیت دستفروشان هیچ مجوزی صادر نمی‌کنند.

دستفروشان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرداری قزوین در گذشته با راه‌اندازی بازارچه و روزبازارها اقدام به ساماندهی دستفروشان کرده بود که به نظر می‌رسد این اقدام نتوانسته نیازهای موجود را پاسخگو باشد. با توجه به تلاش شهرداری قزوین و هزینه کرد میلیاردی در خصوص مناسب‌سازی پیاده راه‌ها در چند سال گذشته که با رضایت شهروندان نیز روبرو بوده، متاسفانه در برخی نقاط هنوز سد معبر و تعرض دستفروشان به اینگونه حریم‌ها وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در این باره گفت: هفته گذشته نیز در خصوص لزوم رسیدگی و سازماندهی دستفروشان سطح شهر به شهردار قزوین تذکرات لازم داده شد. هر چند سازمان میادین و میوه و تره‌بار، خدمات شهری و اجراییات مناطق سه‌گانه شهرداری موظف به رسیدگی‌ موضوعات این چنینی هستند اما با توجه به نیاز ضابط قضایی، نیازمند همکاری و مشارکت نیروی انتظامی در این مساله هستیم.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی یادآور شد: هر چند شرایط اقتصادی باعث شده تا ما شاهد فعالیت دستفروشان در نقاط مختلف شهر باشیم و این مساله نیز برای ما قابل درک است اما به لحاظ ایجاد بار روانی و مشکلاتی که این پدیده برای شهروندان، به خصوص رانندگان خودروها و عابران پیاده ایجاد می‌کند، باید نسبت به ساماندهی این موضوع اقدامات لازم به عمل آید.

به گفته وی، سطح اشغال دو سوم از برخی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر توسط دستفروشان مشکلات فراوانی را در حوزه ترافیک شهری قزوین ایجاد کرده است.

کد خبر 538368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha