شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، برگزارکننده مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب روز جمعه در سن ۶۸ سالگی در خانه خود در لس‌آنجلس از دنیا رفت.

لورنزو سوريا رئيس گلدن گلوب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین دیلی، لورنزو سوریا که زمانی سردبیر هفته‌نامه ایتالیایی «لسپرسو» بود، در آرژانتین به دنیا آمد و در ایتالیا بزرگ شد و کار کرد. او در ۱۹۸۲ به آمریکا رفت و در لس‌آنجلس ساکن شد اما از همان‌جا نوشتن برای لسپرسو و روزنامه معتبر لاستامپا را ادامه داد و بیشتر در حوزه‌های سیاست و فناوری قلم می‌زد. این چهره مطبوعاتی از ۱۹۸۸ برای لاستامپا کار می‌کرد.

این در حالی است که عشق اصلی سوریا گفتگو با استعدادهای تازه هالیوود و پوشش دادن تازه‌ترین جریان‌ها و دگرگونی‌ها در حوزه صنعت سینما و تلویزیون بود. او در ۱۹۸۹ به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پیوست و بیش از ۲۵ سال در جایگاه‌های اجرایی آن حضور فعال داشت. سوریا پیش‌تر دو نوبت ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ و ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رئیس HFPA بود و سومین دوره ریاست او بر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سال ۱۹۴۳ با نام ابتدایی انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود با همکاری نویسندگان و خبرنگاران خارجی فعال در صنعت سرگرمی و سینما در آمریکا آغاز به کار و سال بعد در اوج جنگ جهانی دوم نخستین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب را برگزار کرد. این انجمن ۸۷ عضو دارد و پس از اسکار، معتبرترین جوایز سینمایی جهان را اهدا می‌کند.

کد خبر 538357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha