مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از تشکیل گروه نظارت شبانه استان با هدف بررسی، پایش و نظارت بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای، دفاتر حمل و نقل کالا و مسافر خبر داد.

اكيپ كنترل جاده

‌به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن کلهری اضافه کرد: این اکیپ در راستای صیانت و ارتقا کیفی زیرساخت‌های جاده‌ای، احصا کاستی‌ها و نظارت بر ناوگان عمومی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: این اکیپ از اول مردادماه سال ۹۹ و با حضور مسئولان و معاونان این اداره کل، (هر شب یک نفر) تشکیل و به انجام فعالیت می‌پردازند.  

وی یادآور شد: ساعات فعالیت و حضور این اکیپ هر شب و بعد از غروب آفتاب تا صبح روز بعد است.

به گفته کلهری، این اکیپ با استقرار در گلوگاه‌ها و همچنین تردد درسته راه‌های برون‌شهری استان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی کنترل ناوگان عمومی جاده‌ای را از برنامه‌های این اکیپ دانست و اظهار کرد: کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی (کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، آج لاستیک‌ها، سالم بودن شیشه‌ها، چکش ایمنی و غیره) و همچنین کنترل مدارک راننده (گواهینامه، کارت هوشمند و صورت‌وضعیت) از وظایف این اکیپ شبانه خواهد بود.

کلهری افزود: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از شیوع این بیماری، در بخش کنترلی اکیپ بر ناوگان عمومی حمل مسافر، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ادامه داد: احصا نواقص جاده‌ای اعم از وضعیت عمومی راه‌ها شامل رویه آسفالتی، شانه سازی، شیب شیروانی، حریم راه و همچنین تابلوها و علائم ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی نیز توسط این افراد رصد می‌شود.

وی اظهار کرد: حضور در محل سوانح جاده‌ای به‌منظور مدیریت میدانی برای اعزام اکیپ پاک‌سازی سطح راه از بقایای تصادفات و رفع انسداد ترافیکی نیز توسط این اکیپ انجام می‌شود.

کد خبر 538339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha