سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از یک استاد دانشگاه به دلیل انتشار تصاویری در جهت ایجاد حاشیه برای نخستین نوبت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ شکایت کرده است.

کنکور ارشد 99

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای به تصاویری اشاره کرد که از یک استاد دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: تصاویر دیگر که در فضای رسانه‌ای بازتاب وسیعی پیدا کرد،   تصاویری بود که به صورت استوری توسط یکی از اساتید دانشگاه در شبکه‌های مجازی پخش شده است.

تصویر منتشر شده مربوط به شهرک آزمایش شهر تبریز بوده و اصولا سازمان سنجش آموزش کشور در آن منطقه آزمونی نداشته است و با توجه به توضیحات همکاران دانشگاه تبریز، تصویر مربوط به امتحانات کتبی رانندگی بود و ارتباطی به آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نداشته است.

بنابراین مطالب گفته شده توسط این فرد کذب و جعلی بوده که در راستای تشویش اذهان عمومی و مشوش کردن جامعه و پروژه بی­ اعتمادسازی، سازمان‌های مورد اعتماد مردم عزیزمان طراحی شده و می‌شود. سازمان سنجش آموزش کشور از ایشان بصورت قانونی رد خصوص مطالب و تصاویر کذب ایشان در آزمون دکتری شکایت کرده است و در این مورد هم بصورت جدی و حقوقی پیگیری خواهد کرد.

این سازمان در بخش دیگری از اطلاعیه خود با اشاره به رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه‌های کنکور اشاره کرد و آورده است: در فضای مجازی بعضاً از فاصله ۲ متری و ضرورت اشغال تنها ۲۰ درصد فضای سالن‌ها گفته می‌شود و مبنا، زیر سوال بردن پروتکل‌های بهداشتی بوده است. به اطلاع مردم شریف می‌رساند آزمون کارشناسی ارشد بر مبنای پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌شود و در آزمون تحصیلات تکمیلی مبنا فاصله‌های قبلی ابلاغی حداقل ۱.۲ متر تا ۱.۶ متر است و توافقات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزاری محترم علوم و بهداشت مربوط به آزمون سراسری بوده و شامل آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نمی‌باشد (هرچند که تاکنون ابلاغیه‌­ای برای برگزاری آزمون سراسری به این سازمان بصورت رسمی ارسال نشده است). بدیهی است موارد مورد توافق و ابلاغی برای آزمون سراسری در اواخر مرداد ماه براساس پروتکل‌های ابلاغی اجرایی خواهد شد.

کنکور کارشناسی ارشد از صبح روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه آغاز شد و تا فردا شنبه ۱۸ مردادماه ادامه دارد؛ تاکنون ۲ نوبت از این آزمون برگزار شده است؛ نتیجه اولیه کنکور دهه دوم شهریورماه و نتیجه نهایی پایان مهرماه منتشر می‌شود.

کد خبر 538211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود خانلاری IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    3 53
    باید همه مردم اولویت را اعتماد به مسئولان خود قرار دهند آنکسی که جلودار است و زحمتکش مردم است واقعا شایسته اعتماد است. یقیین بدانیم چنین افرادی حتی با دهها عناوین بزرگ با کوچکترین ارجاع به وجدان درونی مان، نیات شان در ضربه زدن به رابطه ملت و دولت و ایجاد عدم اعتماد و بحران سازی است. اجازه دادن به بازی خطرناک اینها، ضربه خوردن خودمان و وطن عزیزمان ایران است.
    • ناشناس AE ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      2 4
      آقا یا خانم گرامی توجه داشته باشید که قضاوت در مورد این موضوع که حق با کدامیک است برعهده قوه قضاییه است نه شما
  • پدر دانش آموز IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    9 27
    نماینده های محترم. خیلی استرس به بچه ها وارد کردید. چرا نمیگذارید بچه ها آرامش داشته باشند. و کنکور را بدهند. واقعا" دلسوز هستید بیایید طرح دوفوریتی برای اقتصاد بدهید. وزارت علوم و وزارت بهداشت خودشون بلد هستند کنکور را برگزار کنند. اگر دلسوز بودید سالیان سال سهمیه های نا بحق را حذف کرده بودید. پس بجای این حرفها کمک کنید تا با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود. اگر زمانی که خودتان کنکور داشتید این به ظاهر دلسوزی‌ها را برایتان می‌کردند چه می‌کردید. حق بچه ها را ضایع نکنید که هم در این دنیا و هم در آخرت باید جوابگو باشید. چی شده که فقط برای کنکور اینقدر به فکر جان مردم افتادید. خداوند گذشت نخواهد کرد. خدا قوت وزرای بهداشت و علوم و سازمان سنجش که با قدرت جلوی افرادی که مقرضانه تصمیم می‌گیرند ایستادگی کردید.
    • محمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      0 7
      اره شما بشین منتظر تا قوه قضاییه جواب بده به ما هم اطلاع بده
  • من IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    27 7
    بد نیست سازمان سنجش به جای شکایت از این و آن، اشتباهات خودش رو بپذیره. مشکل اینه که فکر میکنید همواره حق با شماست. آیا شما که نتیجه نظرسنجی تلویزیونی شبکه خبر رو برعکس میکنید مجرم نیستید؟ شما که نمیتونید جلوی تقلب ها رو بگیرید مقصر نیستید؟ شکایت از فردی که گوشی به جلسه برده، چیزی از اشتباهات شما کم نمیکنه. شکایت از فردی که حقایق رو بیان میکنه گناهان شما رو پنهان نمیکنه. سازمان سنجش باید پاسخگوی خیلی چیزها باشد..