جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

قیمت طلا در معاملات روز جمعه ۱۷ مردادماه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا و خسارات اقتصادی سنگین ناشی از آن که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

طلا هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۰۶۹ دلار و ۷۸ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۲۰۷۲ دلار پیش رفته بود. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴.۷ درصد رشد کرده که نهمین رشد هفتگی متوالی محسوب می شود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۰۸۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

نقره هم به روند صعودی چشمگیر خود ادامه داد و بهای هر اونس این فلز با ۳.۱ درصد افزایش، به ۲۹ دلار و ۸۴ سنت رسید. بهای نقره از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱۹ درصد افزایش داشته که بزرگترین افزایش هفتگی از سال ۱۹۸۷ تاکنون به شمار می رود.

به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت آی ان جی، اگرچه روند صعودی قیمتها ممکن است آهسته شود اما قطع به یقین احتمال افزایش بیشتر قیمتها در کوتاه مدت و تا پایان سال وجود دارد.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، به امیدها برای بهبود اقتصادی سریع لطمه زده و دلار را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است. این ارز به سوی هفتمین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت در حدود ۲۰۲۰ تا ۲۰۸۰ دلار در نوسان خواهد بود. عامل کلیدی تاثیرگذار، وضعیت شیوع ویروس کرونا و هر گونه پیشرفت در ساخت واکسن آن خواهد بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا در پایین ترین حد پنج ماه گذشته قرار گرفت و جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است را دو چندان کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا است. انتظار می رود این آمار نشان دهد اقتصاد آمریکا در ژوییه ۱.۵۸ میلیون شغل در مقایسه با ۴.۸ میلیون شغل در ماه ژوئن ایجاد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۱ درصد افزایش، به ۹۷۶ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۲۰۸ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.

کد خبر 538141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha