استاندار گیلان گفت: دولت در ۶ ماه گذشته بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه بهداشت و درمان استان تخصیص داد که این رقم صرف توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل برخی پروژه‌های درمانی شد.

هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد گفت: بخش اعظم اعتبارات تخصیصی صرف تکمیل پروژه‌های درمانی از جمله اورژانس شهرستان‌های انزلی، فومن و خرید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا و ملزوماتی همچون سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های رودبار، رودسر و آستارا، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، اکسیژن‌سازها، پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان و سایر تجهیزات ضروری پزشکی شده است.

وی با اشاره به پرداخت کارانه ها ومبالغ اضافه کار معوق پرسنل حوزه درمان استان در ابتدای سال جاری، این مهم را موجب فراهم آمدن رضایت فعالان این بخش عنوان کرد.

 زارع تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت را از انتظارات دیرینه مردم گیلان خواند و افزود: این بیمارستان از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که مردم گیلان منتظر افتتاح و بهره‌برداری آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌هایی همچون بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان، بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و بنیاد مستضعفان موثر است.

وی همچنین به پروژه های قابل افتتاح درهفته دولت و دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: برخی طرح‌ها نیازمند تجهیزات مختصری هستند تا به بهره‌برداری برسند و پروژه هایی هم هستند که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد دارند.

زارع ادامه داد: همچنین برای تامین منابع کافی مورد نیاز تکمیل پروژه‌های سلامت محور، کارگروهی از سال گذشته فعال شده و در ماه گذشته نتایج اقدامات مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 537987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha