گزارشی از قیمت انواع گوشی‌های دست دوم آیفون، سامسونگ، هوآوی و شیائومی که دیگر برای صاحبانشان عزیز نیستند.

خريد موبايل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  هفت صبح، نگاه کردن به جدول قیمت گوش یها هر کسی را به ترس می اندازد. اتفاقی که باعث شده حالا گوشی های دست دوم بیشتر برایمان محبوب شوند. هرچند خود فروشنده های این گوشی ها هم بعضا قیمت‌های عجیب و غریبی پیشنهاد می کنن.

در این گزارش سراغ آگهی هایی رفته ایم که صاحب آنها از موبایلش خسته شده، دلش را زده، می خواهد گوشی جدیدتر بخرد، پول لازم دارد یا حتی می خواهد برود سربازی و فعلا گوشی موبایل لازم ندارد. آنها هر کدام دلایل مختلفی برای فروش گوش یشان دارند. قیمتهایی که می گویند در اغلب آگهی ها نزدیک به قیمت مدل های آکبند موجود در بازار است. در بین آنها می توان پیشنهادهای خوبی هم پیدا کرد. مثلا بعضی از فروشنده ها گوشی های آیفون را تا چهار میلیون ارزان تر از مدل های آکبند آگهی کرده اند. خرید گوشی های دست دوم میان رده سامسونگ می تواند تا یک میلیون تومان برایتان صرفه جویی به همراه داشته باشد.

گوشی های دست دوم هوآوی بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان ارزان تر از مدل های آکبند و گوشیهای دست دوم شیائومی با اختلاف حدود ۵۰۰ هزار تومان نسبت به مدلهای نو موجود در بازار فروخته می شوند. اگر این اختلاف قیمت ها برایتان جذاب به نظر می رسد، می توانید روی گزینه خرید گوشی های دست دوم حساب باز کنید. صرفا کافی است موقع خرید حسابی حواستان را به خوردگی های بدنه و خط و خشها جمع کنید، قبل از خرید تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه ببرید و حتما از فروشنده بخواهید در سامانه همتا فرآیند انتقال مالکیت گوشی را مو به مو اجرا کند. بعد از آن می توانید با هزینه پایینتری صاحب گوشی شوید.

قیمت انواع گوشی دست دوم آیفون

آنهایی که آیفون ۱۱ دست دوم خود را برای فروش گذاشته اند، عموما قیمت های معقولی پیشنهاد نمی‌دهند. این گوشی‌ها هنوز در بازار هستند و قیمت‌های پیشنهادی در آگهی های دست دوم عموما نزدیک به قیمت گوشی های iPhone آکبند است. مثلا یکی از فروشنده‌ها ۱۱ ۱۲۸ گیگابایتی خود را با قیمت ۲۵ میلیون تومان آگهی کرده. در حالی که قیمت آیفون ۱۱ نو در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون تومان است. در بین آگهی‌های فروش می‌توان پیشنهادهای خوب هم iPhone پیدا کرد. یکی از آنها می‌خواهد ۱۱ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت را ۲۸ میلیون Pro Max تومان بفروشد و می‌گوید گوشی در حد آکبند است. وسایلش کامل و صرفا سیم شارژر به خاطر استفاده زیاد کهنه شده. مدل آکبند این گوشی

در فروشگاه‌ها حدود ۳۴ میلیون تومان فروخته می شود و با خرید گوشی دست دوم احتمالا می‌توان شش میلیون تومان صرفه جویی کرد. یک نفر دیگر با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت مشکی رنگ iPhone ۱۱ را ۲۱ میلیون تومان م یفروشد که حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با مدل آکبند آن اختلاف دارد.

مدلهای ۶۴ گیگابایتی هم در آگه یهای دستدوم تقریبا ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان یعنی سه میلیون تومان زیر قیمت بازار پیشنهاد می‌شوند. iPhone SE تازه‌ترین گوشی اپل یعنی ۲۰۲۰ هم در بین آگهی‌های فروش گوشی دست دوم به چشم می خورد.

یک نفر که ادعا می کند این گوشی را تازه از آمریکا آورده می‌خواهد آن را ۱۱ میلیون تومان بفروشد. این گوشی در بازار حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. احتمالا صاحب آگهی گوشی را رجیستر نکرده باشد و برای همین در کمتر از دو ماه می‌خواهد گوشی خود را بفروشد.

اگر می‌خواهید به آیفون‌های قدیمی اکتفا کنید، احتمالا بتوانید با بودجه چهار میلیونی مدل ۶۴ گیگابایتی بروید. iPhone ۶s سراغ با iPhone فروشندههای گوشی دستدوم ۷ ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را بین پنج تا شش میلیون تومان و مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی را حدود هفت تا هشت میلیون تومان قیمت گذاری می کنند.

قیمت هم با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی در iPhone ۷ Plus این آگهی‌ها بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان متغیر خود خسته iPhone است. فروشنده هایی که از ۸ شده اند و آن را برای فروش آگهی کردهاند، حدود ۱۰ میلیون تومان برای مدل‌های ۶۴ گیگابایتی پول می‌خواهند. فروشگاه‌هایی که هنوز مدل های آکبند این گوشی را دارند، آن را بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون iPhone ۸ Plus تومان می فروشند.

از طرف دیگر دست دوم ۶۴ گیگابایتی در آگهی‌های فروش حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد. فروشند ههای مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی دست دوم حتی سراغ قیم تهایی در حدود ۱۵ میلیون تومان میروند که کمی بالا به نظر میرسد. با ظرفیت iPhone X گوشی دست دوم ۶۴ گیگابایت در آگهی‌های موبایل کارکرده عموما حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و مدل های ۲۵۶ گیگابایتی تقریبا ۱۶ میلیون تومان آگهی شده اند.

هرچند بعضی فروشنده‌ها برای گوشی دست دومشان ارزش ۱۷ میلیون تومانی قائل هستند و قیمت‌های پیشنهادی شان چندان معقول به نظر نمی‌رسد. چراکه با چنین بودجه ای دست دوم با ظرفیت iPhone XS می‌توان سراغ ۶۴ گیگابایتی رفت.

البته توجه داشته باشید که بعضی فروشنده‌ها این گوشی دست دوم را تا ۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌کنند. با اینکه iPhone XS می‌توان با ۲۱ میلیون تومان سراغ دست دوم ۲۵۶ گیگابایتی رفت.

قیمت انواع گوشی دست دوم سامسونگ

خریدارهای سامسونگ دیرتر از آیفون بازها از گوشی شان خسته می‌شوند و برای همین پیدا کردن گوشی‌های پرچم دار دست دوم مثل Note و ۱۰ S۱۰، S سامسونگ گلکسی ۲۰ چندان کار راحتی نیست.

در بین موبایل های میان رده شانس تان برای پیدا کردن گوشی دست دوم بیشتر خواهد بود. مثلا Galaxy A۷۰ سامسونگ نو در بازار حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و می‌توان با صرفه جویی یک و نیم میلیونی سراغ مدل های Galaxy دست دوم رفت.

چراکه قیمت سامسونگ دست دوم عموما حدود شش میلیون تومان A۷۰ Galaxy A است. فروشنده‌های سامسونگ ۵۰ عموما در آگهیهایشان سراغ قیمتهایی بین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌روند. قیمت مدل‌های آکبند این گوشی در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و با خرید مدل‌های دست دوم می‌توان حدود یک میلیون تومان صرفه جویی کرد. هرچه قیمت پایین‌تر بیاید، اختلاف گوشی‌های نو و دست دوم Galaxy کمتر می‌شود.

مثلا اگر بخواهید گوشی گیگابایتی بخرید، قیمت مدل‌های A۳۰s ۱۲۸ Galaxy A آکبند حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و در آگهی‌های دست دوم با قیمت هایی حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان روبه رو خواهید شد و این یعنی اگر سراغ گوشی دست دوم بروید، تنها ۴۰۰ هزار تومان صرفه جویی  کرده اید.

شرایط برای سامسونگ ۲۰ کمی سخت‌تر می‌شود. این گوشی در بازار حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و تقریبا ۵۰ هزار تومان تفاوت Galaxy A۲۰s با دارد. اگر بخواهید سراغ مدلهای دستدوم بروید، بهترین پیشنهادی که ما پیدا کردیم، مربوط به فروشنده‌ای بود که گوشی دست دوم خود را سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آگهی کرده است. اگر نو بخرید Galaxy A۱۰s بخواهید سامسونگ تقریبا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بودجه لازم دارید. در بین آگهی‌های گوشی دستدوم می‌توان پیشنهادهای دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پیدا کرد.

خیلی از آگهی دهنده‌ها انتظار زیادی از گوشی شان دارند و آن را هم قیمت با مدل های آکبند به فروش گذاشته اند. سامسونگ، جدیدترین گوشیهای سری S در بین مدلی که می‌توان در آگهی‌های دست دوم پیدا است که آن را با Galaxy S کرد، سامسونگ ۹ قیمت حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می فروشند. این رقم اختلاف خیلی زیادی با قیمت مدل‌های آکبند در فروشگاه‌ها دارد. چراکه را Galaxy S فروشنده‌های موبایل سامسونگ ۹ حدود ۱۴ میلیون تومان می‌فروشند.

Galaxy S۸ plus سامسونگ دستدوم عموما هفت میلیون تومان آگهی میشود ولی اگر خوب بگردید میتوان آگهی‌هایی با قیمت پنج میلیون تومان هم پیدا کرد. ولی بهتر است به سامت چنین گوشی ای شک کنید چون تا حدودی زیر قیمت بازار فروخته میشود. بررسی آگهیهای گوشی دستدوم نشان می دهد در حال حاضر اگر بخواهید سامسونگ دست دوم بخرید Galaxy S۷ حدود چهار میلیون تومان بودجه لازم دارید. قیمت Galaxy S۷ Edge سامسونگ دست دوم هم حدود سه میلیون تومان است.

قیمت انواع گوشی دستدوم هوآوی

اگر به جای خرید گوشی نو، سراغ گوشی های دست دوم هوآوی بروید بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان صرفه جویی خواهید کرد. نمونه P۳۰ Lite آن را می‌توان در آگهی‌های فروش دست دوم با قیمت سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مشاهده کرد.

مدل آکبند این گوشی در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. پیدا کردن گوشی‌هایی که هنوز در بازار هستند، در بین آگهی‌های دست دوم کار سختی به نظر می‌رسد چراکه تعداد فروشنده های گوشی‌های دست دوم هوآوی نسبت به بقیه Y۷ Prime برندها خیلی کمتر است. آنها هوآوی ۲۰۱۹ را حدود سه میلیون تومان میفروشند. این گوشی در بازار حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و اگر سراغ مدل‌های دست دوم بروید تقریبا Y ۸۰۰ هزار تومان به نفعتان خواهد بود.

هوآوی ۹ ۲۰۱۹ تقریبا با همین قیمت سه میلیون تومانی در بین آگهی‌های فروش گوشی دست دوم به چشم می خورد. در بین مدل‌های قدیمی تر، هوآوی تقریبا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است Y۶ ولی احتمالا صاحب قبلی آن دست کم چند سال با گوشی کار کرده است. گوشی‌های دست دوم سری نوا هوآوی اختلاف خیلی کمی با مدل های در حال Nova ۵T آکبندشان دارند.

مثلا هوآوی حاضر حدود هشت میلیون تومان است و اگر سراغ آگهی‌های دست دوم بروید، ارزان‌تر از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به سختی پیدا خواهید کرد. گوشی‌های آنر هم شرایط مشابهی دارند و اختلاف مدل‌های دست دوم و آکبند چندان زیاد در بازار سه میلیون Honor ۷X نیست. مثلا تومان فروخته می‌شود و فروشنده‌ها روی مدل دست دوم این گوشی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت میگذارند.

قیمت انواع گوشی دست دوم شیائومی

فروشنده‌های گوشی شیائومی دست دوم عموما قیمت بالایی برای گوشی شان می‌گذارند. طوری که اختلاف قیمت مدل‌های آکبند و دست دوم شیائومی خیلی کمتر از بقیه برندها است.

مثلا بین هفت میلیون تا Mi ۹T آنها برای شیائومی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول می‌خواهند که تقریبا همان قیمت مدل‌های آکبند است. در بینشان می‌توان پیشنهادهایی در حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیدا کرد که باز هم اختلاف چندانی با قیمت روز بازار ندارد. شیائومی یک نمونه دیگر است که در بازار حدود Note ۸ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در آگهی‌های فروش گوشی دست دوم با قیمت هایی در حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مواجه خواهید شد.

کد خبر 537914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha