عارضه قلبی یا ناراحتی معده، چه فرق می‌کند؟ مهم این بود که یک بیمارستان رفتن ساده همه بازتاب‌های منفی را که برنامه تبلیغاتی امروز مهران مدیری داشت، شُست و با خودش برد.

مهران مديري

به گزارش همشهری آنلاین، اصلا از بازیگرها جز این هم انتظار نمی‌رود؛ اینکه در بزنگاه یک کلاه بردارند و یک خرگوش از درون آن بکشند بیرون و بعد پشت به جماعت انگشت به دهان بروند دنبال کار و زندگی خودشان. رسانه‌ها هم خوشبختانه هستند و این شعبده‌ها را برجسته می‌کنند. کار بازیگر همین بازی کردن است و کار ما صرفا فریب خوردن و به امید دیدن یک نمایش تازه نشستن.

مهران مدیری امروز در کمال شادی و سرزندگی در یک نشست خبری شرکت کرد و در آستانه روز خبرنگار، از حضور خود به عنوان سفیر یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای خبر داد. گفت که مسائل مالی ماجرا هم چندان برایش مهم نیست و بیشتر به «مسئولیت اجتماعی» فکر می‌کند بلکه بتواند در این زمانه دشوار، باری از دوش مردم نیازمند و محروم بردارد. البته این بخش را نگفت که شاید دارد در دهه ششم زندگی برای جور کردن توشه آخرت می‌کوشد. هر چه باشد به اندازه کافی برای این دنیا پول درآورده است.

او چند سال پیش هم برای کلید زدن نخستین فیلم سینمایی خود «ساعت پنج عصر» خبرنگاران را به یکی از هتل‌های تهران دعوت و زیر پرچم اول مارکت ورودش را به دنیای کارگردانی سینما با صدای بلند اعلام کرد. با پیراهن سفید جلوی دوربین‌های عکاسی و تلویزیونی سیگاری گیراند و نگران انتشار تصاویرش هم نبود. چند سال بعد و در زمانه کرونا، این بار با یک برند پولدار تازه بدون اینکه ماسک بزند باز نشست و حرف زد و به سئوال‌ها جواب داد.

مدیری قاعده‌های بازی را خوب بلد است. در زمانه کرونا با یا بدون تماشاگر «دورهمی»اش را پیش می‌برد و بازیگران فیلم‌ها و سریال‌هایش را به عنوان مهمان دعوت می‌کند تا از آنها بپرسد چطور اینقدر خوب پیانو می‌زنند. مردم را می‌برد بالا تا نادانی‌شان را به رخ بکشد. ماسک نمی‌زند و به آنها که ماسک نمی‌زنند خرده می‌گیرد و در عین حال از حقوق عقب‌افتاده پرستاران و پزشکان می‌گوید. ساعت گران مارک‌دار دستش می‌کند و از اینکه مردم نان ندارند بخورند، چه غصه‌ها که نمی‌خورد.

این مدیری است؛ نمونه درست یک بازیگر و کارگردان که همه جا هست. اگر فیلمش نتواند رکوردهای فروش را بکشند، مشکلی نیست. یک کنسرت می‌گذارد و ناکامی سینمایی را با خواندن ترانه فلان خواننده پیش از انقلاب نیست و نابود می‌کند. از مهمانان «دورهمی» ده‌ها و صدها هدیه می‌گیرد و قول می‌دهد به نفع زلزله‌زده‌ها و محرومان حراج کند اما وقتی خبرنگاران پاپیچش می‌شوند و از سود مالی همکاری با یک فروشگاه بزرگ می‌پرسند، با یک عارضه قلبی بدل از ناراحتی معده، دوباره همه را سر کار می‌گذارد.

به قول شخصیتی که خود مدیری در سریال «هیولا» بازی کرده بود، اینجاست که باید لب‌ها را غنچه کرد و گفت «خدا رو شکر». این بار هم به خیر گذشت و ماجرای بیمارستان رفتن صرفا یک معده‌درد ساده بود. حالا نوبت آن است که منتظر فصل پنجم «دورهمی» بمانیم و چشم‌انتظار تولید فصل دوم «هیولا» که امروز معلوم شد حامی مالی‌اش جور شده است. ببینیم این بار تیغ تیز انتقاد او گردن چه کسانی را می‌زند!

کد خبر 537797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 10
    واقعا برای مجموعه محترم همشهری عزیز متاسفم. این چه چرت و پرت هایی هست که ایشون نوشته. اینقدر انسان پر عقده می شه؟ دوست من با این همه عقده این شغل رو اشتباه انتخاب کردی.
  • فرخ IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 9
    برای نویسنده این مقاله بسیار متاسفم چطور یه شخص ب همین راحتی دیگری رو نقد و بررسی میکند قضاوت میکنه مردم خودشان میبینند و میفهمند که چه حرفی از چه کسی درست است یا خیر لطفا ب شعور انسان ها توهین نکنید و قضاوت نکنید
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 10
    بالاخره گوشه ای از دردو دلهام رو گفتین
  • حمید IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    8 7
    عالی توصیف کردی؛ خیلی وقت بود که منتظر یک همچین توصیفی از ایشان بودم؛
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    13 6
    سیاسترین بازیگر در عرصه بازی ،در تمام برنامه های دورهمی همیشه خودش را یک سروگردن از دیگران بالاتر میپندارد هم نسبت به حضار و هم میهمانان در طریقه جایگاه از بابت نشستن و اجرای برنامه ، وهر چه میگوید دروغ و برای پر کردن جیب خود درست مثل برنامه خندوانه رامبد که کاملا برنامه ای بدور از ادب و نزاکت بوده در طرز نشستن و خندیدن رامبد نسبت به میهمان که خودشو رو مبل یا کاناپه ولو اپاهاشو دراز و دهانش تا بنا گوش باز و خنده زورکی و الکی میکرد و یک مشت ادم الاف در برنامه حضور و اافتر از اونها بیننده هاش که اخرش همه رو مچل خود کردو با پولی که بجیب زد رفت کانادا بای تولد بچه اش مدیری هم دست کمی از اون نداره و هر چه مهمان دعوت میکرد 80% میهمانهاش بازیگران فیلم خودش بود و که به سفارش خود مدیری لابلای گفتگوهاش خود اونا بالا بلا میبرند و ازش تعریف و تمجید میکردنند که این خود دلیل بارز سیاس بودنش هستش وهرچه بخورد ملت میداد چیزی جز شعار تو خالی نیست و نبوده دوتا از بیخود ترین برنامه صدا و سیما دورهمی و خندوانه البته برنامه ماه عسل و الان هم عصر جدید دست کمی از اونا نداره
  • امیر CA ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    7 12
    شما که تنها نشریه و سایت معتبر و قابل اعتماد هستید نمیدانم چرا در این بد نام کردن یک هنرمند مبتکر و مورد توجه مردم همپالکی مغرضین همه چیز خواه و متحجر شده اید!؟ خداوکیلی یک نفر را مثال بزنید که حداقل پنجاه درصد ایشان خلاقیت و تسلط به صحنه داشته باشد،برادر گرامی در بازی حذف محبولین مردم شرکت نکنید و پروژه عادل را برای مهران پیاده نکنید.