چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

فراهم آوردن شرایط زیارتی توأم با آرامش، معرفت‌افزا و تأثیرگذار با تأکید بر حفظ آسایش، ایمنی بهداشت و سلامت زائر باید در اولویت خادمان حرم مطهر رضوی قرار گیرد.

حرم رضوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرعالی حرم مطهر رضوی در مراسم معارفه معاونین اماکن متبرکه و خدمات زائرین در مشهد ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، به ساختار جدید در حرم مطهر رضوی اشاره و اظهار داشت: تمام برنامه‌ها و تلاش باید بر این امر باشد تا حرم مطهر، مظهر خدمت شایسته خادمان و خدمتگزاران عزیز و تجلی اخلاق و سیره رضوی باشد.

محمدمهدی برادران با بیان این‌که ارتقاء جایگاه والای خدمه و خادمیاران با رعایت ادب، مهربانی و رأفت رضوی، برنامه‌ریزی دقیق و منظم به منظور اجرای مطلوب تشریفات برگزاری آیین‌ها، مراسم و مجالس حرم مطهر رضوی، از اهمیت بسیاری برخوردار است عنوان کرد: به همین منظور محمد توکلی با حفظ سمت مدیریت امور خدمه آستان قدس رضوی به عنوان معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و روح‌الله رنجبر که سابقه مدیریت در اداره انتظامات و تشریفات حرم مطهر رضوی را برعهده داشتند به عنوان معاون ایشان منصوب می‌شوند. همچنین امین بهنام از چهره‌های شناخته شده جهادی و تحول‌گرا به عنوان معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی منصوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این‌که امام رضا(ع) در حدیثی ثواب اطعام مستمندان در روز عید غدیر را برابر با اطعام انبیاء بیان کرده‌اند، گفت: آستان قدس رضوی از دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر میان نیازمندان توزیع کرده و بنا داریم این اقدام را در روز عید سعید غدیر به حداکثر برسانیم. آیین‌های عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست بنابراین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی می‌توانیم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار کنیم.

ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر به آستان قدس رضوی ابلاغ کرده است، حضور یک نفر در فضای باز در مساحت ۴ متر مربع، استفاده الزامی از ماسک، عدم حضور افراد مسن و بیمار در مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل و سنچ، استفاده از یک چهارم ظرفیت محیط‌ها برای برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دسته‌های عزاداری و... از جمله مفاد پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم است.

کد خبر 537662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha