رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان از امضای توافقنامه همکاری مشترک گردشگری توسط شهرداران همدان، کرمانشاه و سنندج خبر داد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری این ۳ شهر به اشتراک گذاشته می‌شود.

گردشگری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، حسین قراباغی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداران شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج با محوریت ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران؛ گفت: سال گذشته مبحث مسیر گردشگری غرب کشور با محوریت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری موجود در کمیسیون تخصصی اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان مطرح شد که موردحمایت اعضای شورا قرار گرفت؛ ازاین‌رو دبیرخانه مشترک ۳ شهر شکل گرفت و ضمن پیگیری‌های انجام‌شده، مقرر شد توافق‌نامه‌ای در بحث بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان افزود: در نشست زاگرس نشینان به میزبانی شهرداری کرمانشاه باهمراهی تعدادی از اعضای شورای شهر همدان، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی گردشگری شوراها، شهرداران، معاونان مدیر ارشد استان کرمانشاه و با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت مسیر گردشگری به‌عنوان ۳ شهر خلاق موسیقی، خوراک و صنایع‌دستی به‌منظور توسعه گردشگری شهری، تفاهم‌نامه امضا شد.

قراباغی ادامه داد: این طرح با امضای توافق‌نامه بین شهرداران به‌صورت رسمی آغاز و مقرر شد در برنامه عملیاتی ۶ ماهه، مقدمات کار در دو بخش کرونا زیستی و پساکرونا به‌منظور پایه‌گذاری این مسیر، پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه ثبت مسیر گردشگری رویداد مهمی است که موجب می‌شود غرب کشور موردتوجه گردشگران قرار گیرد؛ گفت: ارتقا و رونق صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور را رویداد مهمی برشمرد و افزود: این مهم تأثیر بسزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و همچنین شهرهای سنندج و کرمانشاه خواهد داشت.

قراباغی همچنین گفت: در این تفاهم‌نامه تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدارهای مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط همدان، کرمانشاه و سنندج پیش‌بینی‌شده که امیدواریم باهم افزایی و همگرایی از این ظرفیت بالقوه و بالفعل بهره‌مند شویم.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برند سازی، تمرکز بر برنامه‌های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه‌های ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک ۳ شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری را ازجمله مفاد تفاهم‌نامه اعلام کرد.

کد خبر 537595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha