مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه در برگزاری مراسم ماه محرم خط قرمز سلامت مردم است، از تدوین شیوه‌نامه‌های برگزاری برنامه‌های عزاداری در این استان خبر داد.

مهرابی تبلیغات اسلامی فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی ظهر سه‌شنبه ۱۴ مرداد در کارگروه مدیریت استانی بیماری کرونا گفت: مراسم ‌های ماه محرم در استان فارس با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با حضور و نظارت تمامی مدیران دست‌اندرکار در دستگاه‌های متولی مقابله با بیماری کرونا، مصوب شد که مراسم‌های آیینی در دهه اول محرم برگزار شود.

به گفته این مسئول برنامه‌هایی که قرار است طی دهه اول محرم برگزار شود با شرایط ویژه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود و حداکثر زمانی که هیأت‌های مذهبی اجازه برگزاری این مراسم‌ها را دارند ۲ ساعت است.

همچنین بر اساس تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا، مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی در استان فارس برگزار نخواهد شد و هیأت‌های مذهبی اجازه حرکت به سمت بقاع متبرکه یا سایر مناطق شهری را هم نخواهند داشت.

بر اساس این مصوبه دستگاه‌های مختلف به منظور کاهش ابتلای افراد به بیماری در ایام محرم باید با ارائه فضای باز موجود در دستگاه‌های اجرایی به هیأت‌های مذهبی، زمینه را برای کاهش شیوع این بیماری در جامعه فراهم کنند.

کد خبر 537301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha