یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: مجموعه شهر آفتاب به عنوان مرکز فرهنگی، علمی، مذهبی و سیاحتی و قطب فناوری‌های صنعتی و صنایع جدیدی است که در چارچوب برنامه‌ها و رویکردهای طرح جامع در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح شهرداری شهر آفتاب که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حاج سید حسن خمینی و معاونان و مدیران شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این که شهرداری شهر آفتاب ماهیتی متفاوت ازمناطق دیگر شهرداری دارد، گفت: در ذهن عموم مردم این است که شهر آفتاب، منطقه‌ای مسکونی است، در صورتی که در شورای عالی شهرسازی، این منطقه به عنوان مرکز فرهنگی، علمی، مذهبی و سیاحتی تعریف شده و قطب فناوری‌های صنعتی و صنایع جدیدی است که در چارچوب برنامه‌ها و رویکردهای طرح جامع  در نظر گرفته شده و امیدواریم تا به بهترین شکل راه‌اندازی شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، قالیباف در ادامه اظهار کرد: امیدوارم این شهرداری با همکاری آستان مقدس حضرت امام (ره) و با کمک همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مجموعه‌ای را فراهم آورد که کسانی که به این منطقه وارد می‌شوند و یا افرادی که برای رفتن به فرودگاه امام در این منطقه  تردد می‌کنند ، شاهد مجموعه‌ای از نمادهای کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و غیره با چشم‌انداز زیبا و مناسب باشند.

وی با بیان این که برای رسیدن به این هدف، یک دهه زحمت کشیده شده است، افزود: همه برنامه ریزی‌ها و مصوبات قانونی شهر آفتاب انجام شده و این روزها را که متعلق به امام خمینی (ره) است، فرصت مناسبی دیدیم تا این شهرداری را افتتاح کنیم و امیدواریم که از امسال همه کارهای این مجموعه با شتاب انجام شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: مجموعه شهر آفتاب در کنار رسالت‌هایی که بر عهده دارد، وظیفه دارد تا خدمات مناسبی را به مجموعه آستانه حضرت امام (ره) و همچنین زائرانی که به این منطقه می‌آیند ارائه دهد.

قالیباف با معرفی دکتر محمد عیدیان به عنوان سرپرست این مجموعه، افزود: پس از پایان مراسم و در حدود 40 روز آینده شهردار دائمی منطقه شهر آفتاب منصوب و معرفی می‌شود تا کارها با سرعت بیش‌تری انجام شود و در گام اول ساختمان این شهرداری در ضلع شمالی حرم ساخته می‌شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران، با تاکید بر این که این منطقه رویکرد کاملا علمی، مذهبی و اجتماعی دارد، گفت: در این منطقه  دانشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها، توسعه فضای سبز و همه خدمات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

قالیباف با بیان اقدامات شهرداری تهران در نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: شهرداری تهران امسال اقدامات وسعی را در انجام داده است که در حوزه حمل و نقل عمومی، مترو، اتوبوس‌ها حمل و نقل زائران را به طور گسترده انجام می‌دهد و همچنین فرهنگسرای روح الله نیز در مجموعه حرم مطهر امام  راه اندازی شده است.

در این مراسم ، دکتر محمد عیدیان، سرپرست شهرداری شهر آفتاب با اشاره به چگونگی تشکیل شهر آفتاب گفت: شهرداری تهران با رسالتی ویژه و با مشارکت همه بخش‌ها سعی دارد تا اهداف تعیین شده برای ایجاد شهری علمی، فرهنگی و مذهبی را با همه توان محقق کند.

وی افزود: با در نظر گرفتن منظر شهری، سعی داریم تا در این مجموعه که در جنوب تهران و در مسیر فرودگاه امام قرار دارد، به سمبل و نشانه‌ای مهم در مرکز جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

عیدیان با اشاره به کاربری‌های در نظر گرفته شده برای شهر آفتاب‌، خاطر نشان کرد: ایجاد مرکز فرهنگی دانشگاهی، مراکز فرهنگی و ورزشی، ایجاد دهکده سلامت و بیمارستان‌های تخصصی، نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی، شهربازی، باغ گل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موزه، نماد کشورها، ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی، توسعه فضای سبز، ایجاد مرکز تحقیقات فنی و الکترونیک، هتل‌های 5 ستاره، انبارهای عمومی مرتبط با نیاز به ویژه در ارتباط با فرودگاه امام، مرکز تجارت بین‌الملل، مترو، راه‌آهن، شهرک سینمایی، شهرک صنعتی تولیدات کالاهای با ارزش افزوده و شهری که به عنوان نمونه و مجهز به سیستم IT و خود کفا باشد، از کاربری‌های در نظر گرفته شده برای شهر آفتاب است.

سرپرست شهرداری شهر آفتاب، با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه همه نهادهای دولتی و بخش‌های خصوصی، افزود: در صورت همکاری همه جانبه و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی، طی دوره‌ای 5 ساله، اهداف منطقه شهر آفتاب تا حد مطلوبی محقق می‌شود.

کد خبر 53697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز