مدیر عامل خیریه ثامن‌الحجج(ع) مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان از راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک ایران در این موسسه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: درصدد خریدن دستگاه‌های مورد نیاز این آزمایشگاه از کشور آلمان هستیم.

كلينيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی شمسی‌نیا افزود راه‌اندازی بخش سلول‌های بنیادین در زمینه نگهداری بند ناف در حال اتمام  و مرکز جامع تصویربرداری موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) در حال آماده سازی است.

وی ایجاد بزرگترین مرکز سونوگرافی و پرتودرمانی که برخی تجهیزات آن در حال ورود به کشور است؛ راه‌اندازی داروخانه‌های مجهز؛ راه‌اندازی بخش ویژه برای بیماران ام اس در دارالشفا امام رضا(ع)توسط مختاررعبدالرحمانی و همسرش به یاد فرزند فقیدشان؛ ۱۰ کلینیکِ آماده بهره‌برداری در استان در زمینه پیشگیری را از اقدامات انجام شده نام برد.

شمسی‌نیا تاکید کرد: موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) بیش از ۴۰ هزار متر فضای درمانی برای بیماران خاص و سخت درمان در این استان احداث کرده است.

مدیرعامل خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه ۶ هزار بیمار خاص و چهار هزار بیمار سخت درمان در این استان وجود دارد، اظهار کرد: این موسسه در راستای پیشگیری از ابتلای بیماران به کرونا اقدامات زیادی انجام داده است.

وی تصریح کرد: مسئولان، نهادهای حمایتی و خیرین در اقدامات خیرخواهانه مؤسسه خیریه ثامن الحجج (ع) کرمان نقش داشته‌اند به طوری که طی چند روز اخیر حاج ابراهیم بنازاده، بانی اولیه بخش تالاسمی پنج میلیارد ریال برای خرید تجهیرات و درمان بیماری‌های خاص اهدا کرد.

شمسی نیا با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه پرورش گیاهان دارویی یک ظرفیت است، افزود: طرح کشت گیاهان دارویی به صورت آزمایشی در شهرستان زرند بزودی اجرا می‌شود و به زودی عملیات اجرایی احداث کارخانه فراوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی به نام سردار دل‌ها کلید می‌خورد که در این زمینه بزرگترین مرکز تحقیقات طراحی و اساتید داخل و خارج کشور به ویژه متخصصان سازمان جهادکشاورزی برای همکاری اعلام آمادگی کرده و بیش از ۲۰ کارگروه در این راستا تشکیل شده است.

وی به تکمیل مجموعه دارالشفا امام رضا (ع) وابسته به موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان اشاره کرد و افزود: به زودی تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی امضا می‌شود تا در بخش سلامت با مجموعه دارالشفا همکاری کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان از انعقاد قرارداد با بهزیستی برای راه اندازی مرکز جامع پیشگیری از بیماری‌های خاص که بیش از ۴۰ نوع بیماری نادر را زیرپوشش قرار می دهد؛ خبر داد و گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی و هزار و ۶۵۰ بیمار ام اس در کرمان وجود دارد.

وی افزود: موسسه خیریه ثامن الحجج از بیماران خاص هیچگونه هزینه‌ای به جز ۵۰ درصد فرانشیز دارویی را دریافت نمی‌کند.

کد خبر 536951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha