مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

مدیر کل انتقال خون فارس وضعیت این استان را به لحاظ ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در وضعیت هشدار ارزیابی کرد و از مردم خواست برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود ترابی با بیان اینکه میزان ذخایر خونی و فرآورده‌های خونی در استان فارس طی ماه‌های اخیر به پایین‌ترین حد رسیده است، اظهار کرد: اکنون در استان فارس نیاز مبرمی به حداقل ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی هستیم.

این مسئول با ابراز تاسف از کاهش قابل توجه آمار اهداکنندگان خون طی ماه‌های گذشته و پس از شیوع کروناویروس، علت این کاهش را ترس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیان کرد و افزود: در راستای کاستن از دغدغه‌ مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط برای حضور اهداکنندگان فراهم شده است.

مدیرکل انتقال خون فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر ضدعفونی کردن مستمر مراکز انتقال خون، مراجعه کنندگان به این مراکز در بدو ورود تب سنجی و ضدعفونی می‌شوند و همچنین از ورود افراد مشکوک به مراکز انتقال خون جلوگیری می‌شود.

به گفته ترابی، اهداکنندگان خون می‌توانند قبل از مراجعه به مراکز انتقال خون با نوبت‌گیری از طریق سامانه نوبت‌دهی این مراکز بدون معطلی در اهدای خون سهیم شوند.

کد خبر 536632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha