برداشت انجیر در شهرستان استهبان استان فارس آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط خوب آب و هوایی، حدود ۲۰ هزار تن انجیر در این شهرستان برداشت شود.

انجیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، وضعیت مساعد بارندگی در سال جاری و افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر سبب شده که برداشت انجیر برای مصرف تازه‌خوری از باغ‌های انجیر استهبان فارس آغاز شود.

در انجیرستان‌های استهبان عمدتا انجیر سبز برداشت می‌شود که جنبه اقتصادی و صادراتی دارد که با توجه به پایین بودن میزان برداشت ارقام تازه‌خوری به دلیل ماندگاری پایین محصول، به ندرت توسط بهره‌برداران به بازار عرضه می‌شود و برای تهیه انجیر خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارقام سیاه، شاه انجیر و متی هم سایر گونه‌های انجیر در استهبان هستند.

جهاد کشاورزی فارس همه واحدهای فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه انجیر را موظف کرده که بر اساس اصول بهداشتی اقدام به برداشت و نگهداری محصول انجیر کنند.

همچنین اعلام شده که شیوه‌نامه برداشت انجیر با رعایت موازین بهداشتی توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان تهیه و تدوین می‌شود و در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت.

انجیر در هفته های اول مرداد به بار می‌نشیند و برداشت آن نیز آغاز می‌شود. زمان برداشت انجیر خشک استهبان نیز اواخر مرداد است.

کد خبر 536612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha