همشهری آنلاین: دبیر شورای راهبردی فناوری‌های نوین ساختمانی گفت: با مصرف بهینه انرژی، دولت قادر به ساخت صدها هزار واحد مسکونی خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر سید علی‌رضا قهاری ادامه داد: به‌طوریکه هزینه ساخت 200هزار واحد مسکونی معادل با صرفه‌جویی در استفاده از گاز در کشور است.

قهاری افزود: سهم طبقات اجتماعی که قادر به تامین مسکن خود نیستند 200 هزار واحد مسکونی است که این میزان برابر با درآمد حاصل از صرفه‌جویی گاز در کشور است.

وی با بیان اینکه از مهمترین راهبردهای فناوری نوین ساختمان، کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌هاست، تصریح کرد: تحقق چنین امری فقط با صنعتی شدن ساخت مسکن و انبوه سازی در کشور میسر است که مهمتر از هدر روی انرژی، از اتلاف نیروی ارزشمند انسانی جلوگیری می‌کند.

قهاری با اشاره به اینکه در شرایط مساعد توانستیم 500 هزار واحد مسکونی در کشور بسازیم، اضافه کرد: ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده دولت با شیوه سنتی و رایج امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای صنعتی و پیشرفته سال‌هاست به سمت صنعتی‌سازی ساختمان حرکت کرده اند، افزود: شهرهای ما از نظام شهرسازی و معماری منسجم بی‌بهره اند، که این مسئله سبب افزایش ترافیک و هرزروی انرژی در کشور می شود.

دبیر شورای راهبردی فناوری‌های نوین ساختمانی افزود: معماران و متخصصان دانشگاهی در بخش ساخت سازه و ساختمان از مهمترین نیروهای تولید مسکن به شمار می‌روند، درصورتی‌که نقش بسیار کمرنگی در مقایسه با قشرهای مختلف جامعه در ساخت و ساز کشور ایفا می‌کنند.

کد خبر 53661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز